Blandat

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Bson, hur många timmar tog det med bil från erat till khao lak och Phuket förra året?
Går det att åka tåg/buss den sträckan?

Buss kan nog vara ok.
Det tog lite drygt 8 tim Phuket till Hua Hin, bussen är väl lite långsammare men finns fina bekväma vip bussar.

670 km från phuket till Hua Hin , lång väg att köra , körde det + sen direkt till Pattis .
Det var tungt då vägarna i thairiket är stundtals kass..

Jag körde samma rutt förra året t/r, jag drar mig inte för att göra det igen. No problems, trevligt med några stopp på vägen också, det hinns ju inte med när man åker buss tex.

Tyckte inte det va några större problem fast vissa sträckor tyckte man lite synd om bilen.
Ska kör Hua Hin Khon Kaen på fredag, hört att vägen upp dit är helt ok?

"bson " sa:
Tyckte inte det va några större problem fast vissa sträckor tyckte man lite synd om bilen.
Ska kör Hua Hin Khon Kaen på fredag, hört att vägen upp dit är helt ok?

Ja, det är bara att ta Outer Ring Road 9 runt Bangkok och du behöver inte åka in i Saraburi, ny väg. Men på vägen tillbaka, efter Saraburi håll utkik efter den stora gula recycling skylten där håller du vänster filen så kommer du in på Outer Ring Road 9 igen.
Fina vägar, har kört där i många år upp till Udon-Thani från Hua-Hin.
Lycka till!

Hälsningar Jörgen
VVG (Våga Vägra Golfa) :)

"pontiac-51 " sa:
Ja, det är bara att ta Outer Ring Road 9 runt Bangkok och du behöver inte åka in i Saraburi, ny väg. Men på vägen tillbaka, efter Saraburi håll utkik efter den stora gula recycling skylten där håller du vänster filen så kommer du in på Outer Ring Road 9 igen.
Fina vägar, har kört där i många år upp till Udon-Thani från Hua-Hin.
Lycka till!

Hälsningar Jörgen

När jag kollar på google maps så förslår den att jag ska köra väg 31 genom Bkk so msen byter namn till nr 1, men ser at det finns en väg nr 9 som verkar gå runt Bkk långt ovanför Pathum Thani och som verkar leda in på nr 1 till slut, är det denna du menar? Ska jag hålla denna till vänster och köra så att säga klockans varv runt bkk eller kanske inte finns något val? Fast rutten till höger åt andra hållet ser ut att vara en tullväg och borde väl vara den man ska välja?

Tacksam för alla tips men ditt dolda vvg mess fastnade i mitt Mcllroy filter ;)

"bson " sa:
När jag kollar på google maps så förslår den att jag ska köra väg 31 genom Bkk so msen byter namn till nr 1, men ser at det finns en väg nr 9 som verkar gå runt Bkk långt ovanför Pathum Thani och som verkar leda in på nr 1 till slut, är det denna du menar? Ska jag hålla denna till vänster och köra så att säga klockans varv runt bkk eller kanske inte finns något val? Fast rutten till höger åt andra hållet ser ut att vara en tullväg och borde väl vara den man ska välja?

Tacksam för alla tips men ditt dolda vvg mess fastnade i mitt Mcllroy filter ;)

Ja, det kan vara 165 km ifrån Hua-Hin, innan BKK ska svänga vänster in på Outer Ring Roud 9. Sen kommer du in på 1:an igen. Före Saraburi står det skyltar på vänster sida till Nakhon Ratchasima, väg nr. 2 den går utanför Saraburi. Sen har du trevlig väg uppför bergen. Sen kommer du till en långsträckt insjö, där finns bra fika/mat.
Kom ihåg på vägen hem gula recycling skylten, håll till vänster annars kommer du till BKK.

Vi ska förbi tjejens condo i bkk och hämta lite grejer, ser att hon bor rätt nära den vänstra delen av 9:an så det blir perfekt :D
Tack Jörgen :thumbsup: :thumbsup:

"bson " sa:
Vi ska förbi tjejens condo i bkk och hämta lite grejer, ser att hon bor rätt nära den vänstra delen av 9:an så det blir perfekt :D
Tack Jörgen :thumbsup: :thumbsup:

Det var storstilat av dig att sponsra en condo åt tjejen, är du vad som kallas en sugar dady i USA.

"bson " sa:
Var fick du det ifrån att jag sponsrat?
Har du ramlat å slått dig eller?

Nothing is for free! Det är inget att skämmas för bson öppna dit ditt hjärta så ska bi se vad farbror Skåne kan hjälpa dig med.

Har ni läst Legolas egna tråd på deras forum idag?
Nu diskuterar dom bajs tork teknik :o ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp