BKK city till Koh Lak färdmedelstips

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Långeman

Forumveteran
Har en vän som i Dec. skall resa från Bkk till Koh Lak, Finns det fler alt. än flyg till Phuket och Taxi eller buss sista biten????

Finns det minibussar eller stora bussar som går direkt till KOh Lak???
Alla tips önskvärda.

"Långeman " sa:
Koh Lak ligger norr om Phuket, samma kusträmsa.
Säkert inte du bara lurar mig, kom med något konkret är du snäll.
Ja och åt vilket håll ligger Krabi då. Tror att det är närmare från Krabi än från Phuket

Det närmaste vägen från Phuket flygplats till Khao Lak. Jag är i Khao Lak nu och åker till Phuket om några dagar. Det är dåligt med turister här nu. Höga vågor inget badande för min del.

Från Pattaya till Krabi betalade jag 13000 bath från Krabi till Pattaya 10 000 bath, för taxi. Som ett riktmärke.

Och det var minibuss så med vanlig bil kanske 7000 bath.
Men då skall du såklart boka en taxi åt han innan från något Pattaya bolag som plockar upp han på flygplatsen och inte en av dom dyra på flygplatsen.

Men vill dom ha taxi så vet ja en som fixar till kanonpriser. 1100 bath tex från suvarnabhum - pattaya pratar flytande Eng lätt att ha och göra med och ändra bokning i sista sek.

Har nu hittat VIP - buss från BKK södra, till KOH LAK 1110tbh / pers. enkel
Tack för tipsen, men Krabi ligger långt därifrån.

"Gazton " sa:
Tjena,
Hur länge blir du kvar i khao lak?

Jag kommer inte, men ett par av mina gamla seglarkompisar, Lasse och Maggan, stannar där 10 dagar tror jag det var.
Dom skall bo här på, Kantary Beach villas & suites 15km norr om Khao Lak .
Vad vet du om detta ställe, + och - . Var håller "Gotland" till, var är du sjäv för det mesta.

En fråga, hur tar man sig lättast till denna resort från busstoppet i city, bussen kommer 8:30 C:a, dom har inga väskor bara ryggsäck. Går det Tuk Tuk linje från byn till dom olika beachen???
Eller brukar hotellen hämta upp????

"Långeman " sa:
Jag kommer inte, men ett par av mina gamla seglarkompisar, Lasse och Maggan, stannar där 10 dagar tror jag det var.
Dom skall bo här på, Kantary Beach villas & suites 15km norr om Khao Lak .
Vad vet du om detta ställe, + och - . Var håller "Gotland" till, var är du sjäv för det mesta.

En fråga, hur tar man sig lättast till denna resort från busstoppet i city, bussen kommer 8:30 C:a, dom har inga väskor bara ryggsäck. Går det Tuk Tuk linje från byn till dom olika beachen???
Eller brukar hotellen hämta upp????
Vet inte så mycket om kantary. Ska man norr om khao lak så går det bathbussar med väldigt jämna mellanrum. Tuktuk /taxi hittar man i centrum av khao lak.
Gotland inn hittar man ca 10 minuter norr om khao lak centrum. Han har sitt ställe precis vid khao lak police station som utav någon anledning INTE ligger i khao lak, utan det ligger i khu kak.
Från Gotlands ställe finns det flera beacher inom räckhåll som jag starkt rekommenderar . Inte så mycket turister ( skönt)
Gotlands fru On har egen taxi med kyld öl
Hör av dig via PM om dina vänner behöver ta xi

Bilder från Gotland inn

image.webp

image.webp

image.webp

image.webp

image.webp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A