Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Förstår inte varför det är så mycket skygglappar i denna tråd.

Vi vet allesammans att ekonomin är enormt avgörande i låt mig gissa... 7-8 av 10 förhållanden.

Dessa tjejer som efter en två veckors semester har blivit totalt förälskade i den 10-30år äldre mannen från ett annat land, med ett annat språk och annan kultur har såklart sett något som uppväger allt det andra.

Solsidan skojade om kompensationsfaktor för många år sedan, men det är något som stämmer bra på de flesta förhållanden i världen, inte vara thai-swe.

Varför är det så svårt att erkänna?

Därför att ett giftermål med en 20 år äldre partner är inte socialt accepterat i västerlandet och därför kommer skygglapparna på hos gubbarna med 20 år yngre thaitjejer.

Ett sätt att överleva förmodligen.

BTT

Därför att ett giftermål med en 20 år äldre partner är inte socialt accepterat i västerlandet och därför kommer skygglapparna på hos gubbarna med 20 år yngre thaitjejer.

Ett sätt att överleva förmodligen.

BTT
Mellan mig och min förra hustru skiljer det 19 år, vi levde som gifta med varandra i 17 år, under dessa år fick vi en underbar son. Nämnas bör i sammanhanget att hon inte är Thai. Hon är en universitesutbildad riktigt smart skandinavisk kvinna med ett toppjobb på Karolinska institutet, har sista året skrivit en doktorsavhandling om sambandet mellan Obesitas och hjärt/kärl samt diabetes. Slog detta kanske hål på dessa fördomar om outbildade Thailändskor som av ekonomiska skäl och helt utan kärlek gifter sig med 20 år äldre gubbar.

Ålder spelar ingen roll??
Hade du inga pengar, vart du ointressant.
Är väl värre om det skiljer 30 år.
Att tro på äkta kärlek med sådan åldersskillnad är löjligt.
Bara att vakna upp, å se i spegeln.
Ja 30 år är ju alldeles för mycket för äkta kärlek.
Det skiljer bara 28 mellan mig och min flickvän.
( 56 och 28 )
Hon säger att hon älskar mig.
Eller blir jag bara lurad?

Ja, det är jag absolut med på. Jag anser mig tillhöra den delen också. Då sambon hade bra jobb och goda hemförhållanden då vi träffades. Har hon det bättre idag? Kanske, kanske inte beroende på humöret är hennes svar olika.

Men att konsekvent säga emot som att det inte det vanligaste blir ju också barnsligt. Då de flesta av oss sett, hört och vet om förhållande som till mycket stor del handlar om försörjning av familj och släkt. Uppoffringar som dessa killar och tjejer gör för att hjälpa sina familjer.

Jag vet att speciellt du har svårt att se saker på annat sätt än absolut svart eller absolut vit. Men de flesta av oss andra lever i en gråzon.

När jag skrev 7-8 så var jag nog snäll. I ärlighetens namn gissar jag att 9 av 10 förhållande initialt handlar om ekonomi. Att det sedan med tiden uppstår tycke, kärlek osv må så vara och förhållandet förändras. Likaväl som det med tiden kanske avtar och återigen så är bekvämlighet, ekonomisk trygghet osv den huvudsakliga anledningen till förhållandet. Detta gäller även klassiska swe-swe förhållanden. För hur många vet vi inte som stannar tillsammans för att de inte "har råd" att skilja sig.
Hej

Jag tror personligen inte att jag är mindre insatt i detta ämne än dig, självklart finns det mer affärsmässiga förhållanden där ekonomi är det avgörande och då både ifrån mannen och kvinnans sida.

Män som är betydligt äldre än sin kvinna kanske inte litar på sin charm och attraktionskraft fullt ut längre och då vill nog en del gärna upprätta ett slags avtal, kanske vill dom säkra ”sin” egendom via ett äktenskapsförord, andra upprättar ett testamente där allt tillfaller kvinnan när han avlider om hon bara stannar och tar hand om honompå ålderns höst, ett slags avtal som alternativ till hemtjänst, jag känner till flera exempel av båda sorterna, men det finns naturligtvis fler varianter.

Kvinnor kan ju begära att mannen betalar henne en månadslön om hon ska säga upp sig flytta med honom eftersom hon då förlorar sin inkomst, det förekommer ju även att män luras till att betala sinsod i arrangerade äktenskap, att män utnyttjas för att kvinnan ska kunna få ett uppehållstillstånd o.s.v, känner även till såna exempel

Mvh isan lover

Mellan mig och min förra hustru skiljer det 19 år, vi levde som gifta med varandra i 17 år, under dessa år fick vi en underbar son. Nämnas bör i sammanhanget att hon inte är Thai. Hon är en universitesutbildad riktigt smart skandinavisk kvinna med ett toppjobb på Karolinska institutet, har sista året skrivit en doktorsavhandling om sambandet mellan Obesitas och hjärt/kärl samt diabetes. Slog detta kanske hål på dessa fördomar om outbildade Thailändskor som av ekonomiska skäl och helt utan kärlek gifter sig med 20 år äldre gubbar.

Undantag finns självklart alltid och på alla möjliga sätt.
Mitt ex var 4 år äldre än mig och gällandes förhållanden i Sverige så har det varit lite blandat, med någon som var några månader äldre, 3 år yngre, 3 år äldre o.s.v.
Tillfälliga förhållanden, eller lösa förhållanden, så var nog yngsta 4år yngre och äldsta 16 år äldre.

Man bör vara klar över att ekonomi är en del av kriterierna. Att bara vara snygg och ha en stor kuk hjälper inte.
På den punkten så är nog en bra ekonomi en överlägsen vinnare i förhållanden som bara baseras på ett kriterium.

Det är inget som jag vet eller sett här men att frun i huset tagit gubben i örat och tvingat hem honom när han blivit för full har jag sett. Det kanske är en våldsammare by där du bor, så det är väl din fru som tvingar ut dig på fälten i stället för att njuta av livet och lata dig, risken är att du kanske fått en slägga i skallen annars :laugh2: ;)
Hej

Både män och kvinnor har ju som bekant ett hett temperament och ihop med alkohol uppstår ibland våldsamma konflikter, t.ex för att någon flirtade med någon annans man eller kvinna, för att någon part har varit otrogen eller misstänks ha varit det, för att mannen har skaffat en mia noi, för att mannen eller kvinnan har spelat bort familjens pengar o.s.v, bråk om pengar som har supits bort är ju inte heller ovanligt.

Mvh isan lover

Undantag finns självklart alltid och på alla möjliga sätt.
Mitt ex var 4 år äldre än mig och gällandes förhållanden i Sverige så har det varit lite blandat, med någon som var några månader äldre, 3 år yngre, 3 år äldre o.s.v.
Tillfälliga förhållanden, eller lösa förhållanden, så var nog yngsta 4år yngre och äldsta 16 år äldre.

Man bör vara klar över att ekonomi är en del av kriterierna. Att bara vara snygg och ha en stor kuk hjälper inte.
På den punkten så är nog en bra ekonomi en överlägsen vinnare i förhållanden som bara baseras på ett kriterium.
Jag tror på att ärlighet, skötsamhet när det gäller sin personliga hygien samt alkoholvanor mm är nog så viktiga. Och faktiskt viktigare än ekonomin. Visst inte kul om gubben har kronkalle i hälarna, men det hör väl till ytterligheterna . I både detta tidigare äktenskap samt nuvarande fanns och finns mycket kärlek och gemenskap, annars skulle det ha spruckit för länge sen med Thaigumma, en hel del svårigheter att övervinna har det varit under åren, men dessa har bara gjort förhållandet starkare

Jag tror på att ärlighet, skötsamhet när det gäller sin personliga hygien samt alkoholvanor mm är nog så viktiga. Och faktiskt viktigare än ekonomin. Visst inte kul om gubben har kronkalle i hälarna, men det hör väl till ytterligheterna . I både detta tidigare äktenskap samt nuvarande fanns och finns mycket kärlek och gemenskap, annars skulle det ha spruckit för länge sen med Thaigumma, en hel del svårigheter att övervinna har det varit under åren, men dessa har bara gjort förhållandet starkare

Absolut är det viktigare än ekonomin, i alla fall långsiktigt.
Gemensamhet, mål i livet och ett normalt beteende och en massa andra kvaliteter slår väl det mesta i längden.

Att man sedan delar på bördorna och har ett bra teamwork är väl andra saker som ska till.

Faller inte detta på plats så blir man nog antingen lämnad eller så lämnar man förhållandet.

Hej

Håller med helt i det du skriver här, tycker precis som du att det redan finns tillräckligt med fördomar om Thailändskor och deras Svenska män, vi själva behöver ju inte späda på dessa tycker jag och speciellt inte om man själv lever i ett förhållande som inte alls passar ini den mall som många verkar ta för given i den här tråden.

Lyft istället fram fler goda exempel, på kvinnor som älskar sin man, tar väl hand om barnen och jobbar hårt, det är alldeles för ensidigt och för stort fokus på problem, åldersskillnad och en del tjejers bakgrund.

Mvh isan lover
Jag och min fru har vad jag vet inte drabbats av dessa fördomar å tur är nog det för då hade jag nog gjort mej olycklig

Jag är helt med på ditt spår. Att konsekvent kalla alla för luder är lika fel som att konsekvent påstå att det är fel.

Sanningen ligger oftast någonstans däremellan.

Håller också med om att de dåliga ryktet inte förbättras av en diskussion av denna typ. Samtidigt kan vi inte tiga frågan bara för att det kanske avspeglar sig på ett dåligt sätt.

Luder, farmgirl eller svärmorsdröm kvittar. Alla har sina skäl för förhållandet. Många av dessa män, gamla, överviktiga osv... som träffar unga och smärta tjejer vet precis vad de gör och accepterar det.

Jobbade med en kille en gång i tiden. Han var gift med en 35år yngre kinesiska. Samma vecka som hon var klar med sin sjuksköterskeutbildning så skilde hon sig och drog med en läkarstudent. På frågan om han var bitter över att blivit "lurad" i 6år svarade han -Lurad? Jag har legat med en 25åring i 6år, fått maten lagad, huset städat och hon har tagit hand om vårt barn, inte fan är jag lurad!

Bra inställning den killen har, rätt sätt att se på det :)

Jag var nog lite otydlig, menar inte alls att vi inte ska ta diskussionen. Helt rätt att göra det och, som du vet, jag kastar mig gärna in i dom.
Har levt med både lyckosamma och mindre lyckligt lottade, skulle jag vara äldre och singel så ser jag inga problem med div. arrangemang där båda blir nöjda.

/ SatanG

Listan kan göras hur lång som helst.
Men behandlar man damer med respekt, håller kropp och sinne i bra form
samt har rejält med social kompetens så är det lätt att skaffa kvinnor i hela världen.
Även lättare att behålla dem ju fler goda egenskaper man har.

Är plånboken dessutom i ordning så är det sällan ett minus.
En stor k*k är ju också positivt.
Men är den för stor så kan det bli problem.
Har jag hört…

Senast redigerad av en moderator:

Ingen regel utan undantag.

BTT

Listan kan göras hur lång som helst.
Men behandlar man damer med respekt, håller kropp och sinne i bra form
samt har rejält med social kompetens så är det lätt att skaffa kvinnor i hela världen.
Även lättare att behålla dem ju fler goda egenskaper man har.

Är plånboken dessutom i ordning så är det sällan ett minus.
En stor kuk är ju också positivt.
Men är den för stor så kan det bli problem.
Har jag hört…

Är inte plånboken i ordning så har alla dom andra egenskaperna knappast någon betydelse.

Försök hitta en fattig thailändska med enbart charm och en k*k med rejält stånd.

BTT

Senast redigerad av en moderator:
såna flickor finns det nog gott om har jag hört. Ibland är deras kuk större än din

Fel menings
Varför försöka hitta en fattig?
Måste vara bättre att bli tillsammans med en rik.

Absolut.

Jag hade en chans en gång på att bli ihop med en av Pattayas rikaste kvinnor.

Tyvärr sprack det efter att hennes man fått reda på att vi umgicks.

Efter det hörde jag aldrig av henne igen.

BTT

Tillbaka
Topp