Bet1 bankomatkorten.

Ska visst ha samarbete med Nordea och påstås fungera i 160 länder, men Sverige är inte med vad jag kan se.

Ska visst ha samarbete med Nordea och påstås fungera i 160 länder, men Sverige är inte med vad jag kan se.
Ok får jag gå till Nordea och fråga då jag har bara varit på Swedbank, forex och handelsbanken i Onsdags men ingen av dom kände till det här och kunde hjälpa mig.
Lätt stressad men hann upp till heden precis och fick hämtat mitt Svenska kort så jag kunde fixa visum betalningen.
Frågade på konsulatet och visade kortet och dom kände inte till ändringen och kortet utan jag får gå till Bangkok bank när jag kommer hem.

Mitt har visa har bara använt det i Hong Kong, Singapore och Kuala Lumpur utan problem. Annars har jag HSBC kort.

14668537331571212130070.webp

Mitt har visa har bara använt det i Hong Kong, Singapore och Kuala Lumpur utan problem. Annars har jag HSBC kort.

14668537331571212130070.webp
Du har samma kort som jag hade för 2 månader sen du ser la att jag skriver nytt??
Och du läser väl länken från Bangkok bank.
Jag skriver väl rätt tydligt nya bet1 kortet?

Du har samma kort som jag hade för 2 månader sen du ser la att jag skriver nytt??
Dom har fyra val på korten ser jag, varför fick du denna varianten? Jag har inte fått någon info från dom att jag måste byta kort. Jag var i banken igår till att maxa kortet fullt här i Nong Bua Lamphu. Dom är kanske lite slöa här i Isaan???

Senast ändrad:
Får bara hoppas det funkar här i Sverige i framtiden, som sagt hade jag inte haft mitt kasikorn kort hade jag fått stora problem 1 vecka i Sverige och allt jag hade i kontanter var 3000 bath.
Jag hade Be1st smart card VISA innan, dom sa att det ges inte ut längre när jag var på bangkokbank i förra månaden och hämtade ut nytt kort.
Har du nyare och mer korrekt info kan du ju delge den.
Ingen tråd att käfta om vem som har vad utan jag skriver den info jag fick och kortet jag fick nu och jag är i Sverige nu och jag kan inte ta ut pengar på kortet.
Rätt enkelt att förstå?

Jag får se vad banken säger i veckan när jag kommer ner dom har ett till kort väntande på mig skall se om det är annorlunda.

Jag hade Be1st smart card VISA innan, dom sa att det ges inte ut längre när jag var på bangkokbank i förra månaden och hämtade ut nytt kort.
Ingen tråd att käfta om vem som har vad utan jag skriver den info jag fick och kortet jag fick nu och jag är i Sverige nu och jag kan inte ta ut pengar på kortet.
Rätt enkelt att förstå?
Ju ju jag har inte misförstått något som du skriver. Jag har inte fått någon info från dom bara.

Du ser tydligt på denna länk att dom har 4 val på kort
Rätt enkelt att förstå?
Men det står ingenstans på denna länk som du henvisar till att detta kort finns inte längre. Dom ger dig 4 val på denna länk. Variety of cards to suit your livestyle.

Det kommer nog till Europa snart. Jag fick i veckan ett nytt kort från Lufthansa. Koden bestod av sex siffror.

Hittade detta vet inte datum. Ang Nordea var artikel från 2012.
Ok får jag gå till Nordea och fråga då jag har bara varit på Swedbank, forex och handelsbanken i Onsdags men ingen av dom kände till det här och kunde hjälpa mig.
Lätt stressad men hann upp till heden precis och fick hämtat mitt Svenska kort så jag kunde fixa visum betalningen.
Frågade på konsulatet och visade kortet och dom kände inte till ändringen och kortet utan jag får gå till Bangkok bank när jag kommer hem.

Bilagor

http://www.bangkokbank.com/BangkokB.../Be1stVisaDebitCard/Pages/B1stnewdefault.aspx

Här är informationen om dom nya Bet1 korten med 6 siffrig kod och verkar som dom måste bytas ut innan årskiftet.

Change your Bangkok Bank ATM card and Be1st magnetic card to a Be1st Smart Chip Card. Today – 31 Dec 2016. Just visit a Bangkok Bank branch and you will receive your new card free of charge*.

Greater security every time you spend and withdraw cash with a chip and 6-digit PIN at an ATM or shop at stores worldwide.

Worldwide är skitsnack, jag har testat det nu på bankomater, i butik och på Forex.
Jag får inte ut några pengar här i Sverige ogiltigt kort är svaret i kortmaskin i butik och på bankomat.

För en thailändare är Thailand World Wide ;)

fick mitt nya kort med 6 siffror kod för 3 dagar sedan från Kasikorn men funkar bra för mig i de flesta atm i Hua hin iaf..

Varför fixar du inte kort i en Svensk bank? Jag gör alla internet och utlandsköp med mitt svenska mastercard. Skulle aldrig våga lita enbart på mitt thai kort.

Varför fixar du inte kort i en Svensk bank? Jag gör alla internet och utlandsköp med mitt svenska mastercard. Skulle aldrig våga lita enbart på mitt thai kort.
Var ju öppe och hämtade mitt Svenska kort var ju därför det löste sig så jag kunde betala visumansökan.

Ok men då är ju allt lugnt för du får väl in lönen på svenskt konto och inte i thai bank? [emoji6]
Nä jag får in lönen på Thaibank på valuta konto, kan ju inte ta den på Svensk bank pga. Skatteskäl.

Senast redigerad av en moderator:
Liten varning.
Dom nya bet1 korten(bankomatkorten) på bangkokbank funkar inte längre på Svenska bankomater.
Har nu 6 siffrig pinkod och kortet är ogiltigt på Svenska bankomater där du bara kan slå in en 4 siffrig kod.
Fick jag surt erfara tur jag hade kreditkort från Kasikorn.
Hej
du kan själv ändra din kod på kortet till fyra sifror prata med din bank.

Tillbaka
Topp