Begagnad bilinköp

Vilken billig begagnad bil skulle du välja

• Volvo

Röster: 2 8.7%
  • SAAB

Röster: 0 0.0%
  • Mercedes

Röster: 1 4.3%
  • Toyota

Röster: 16 69.6%
  • Annat

Röster: 4 17.4%

• Totala väljare
    23
  • Enkät stängd .

Allt annat än pickis hade varit opraktiskt för vår del, flaket används till mycket. Bl a för att köra folk, även om det väl är olagligt numera. Men vi behöver även Trailblazern, hela familjen ryms i den. Och dessutom är den färdigbetald nu och fortfarande i toppskick. Svärfar är duktig på att hålla koll på sådant.

Tror ju säkerhetsutrustningen i en Lexus, Volvo, BMW, Benz slår allt som är producerat i Thailand, bilarna här har ju inte alls samma säkerhetsutrustning.
Trots att jag har den dyraste SUV av mitt bilmärke 2017 års modell så saknar den flera funktioner som samma modell har i Europa.
Så är det förvisso , därför en av anledningarna till att jag håller kvar vid min gamla CRV , finns allt inklusive värme , som de flesta Thaitillverkade inte har , djäkligt jobbigt under tidiga vintermorgnar att inte ha värme , kallt som fn och får inte bort imman heller , ofta under tre månader runt 10 grader uppe i Isaan . Värmepaket är för mig ett krav på en Thaibil

Allt annat än pickis hade varit opraktiskt för vår del, flaket används till mycket. Bl a för att köra folk, även om det väl är olagligt numera. Men vi behöver även Trailblazern, hela familjen ryms i den. Och dessutom är den färdigbetald nu och fortfarande i toppskick. Svärfar är duktig på att hålla koll på sådant.
Du har tur med din svärfar Berra , skulle aldrig låta min Thaifamilj köra /låna /bruka våra fordon , det är traktorn jag köpte 2007 ett bevis på , idioter är dom i de flesta fall när det gäller att sköta materiella ting

Bor ju i hus och det blir hela tiden div avfall som nedfallna palmblad å dyl å bara å kasta upp på flaket och sen dumpa på lämpligt ställe. Sen har jag låtit tillverka en ramp så jag kan ta med min pcx, perfekt när man ex ska besöka nån ö typ Kho Phangan där dom kräver passet i pant vid moppehyra, gott å ha sin egen istället då. Har haft mycket mer nytta av flaket än jag trodde och tycker faktiskt att den är kanonskön att köra.
Är som sagt eg skitsugen på en Everest som givetvis är mycker bättre att köra men tvekar pga all nytta jag har av pickupen, har inte plats för 2 bilar på parkeringen..
Här tar trädgårdsskötarna hand om palmblad och annat.
Du hade ju ingen trädgård skrev du ju?
Jag har bott 7 år här nere och dom gånger jag behövt pickup kan jag räkna på fingrarna på en hand.
Bara att gå ut på gatan och haffa en pickup taxi eller beställa en dom få gånger.
Men jag var också inne på pickup i början men är idag glad över att jag inte lyssna på nån kärring som berätta hur bra det var.

Tror ju säkerhetsutrustningen i en Lexus, Volvo, BMW, Benz slår allt som är producerat i Thailand, bilarna här har ju inte alls samma säkerhetsutrustning.
Trots att jag har den dyraste SUV av mitt bilmärke 2017 års modell så saknar den flera funktioner som samma modell har i Europa.

Ja smäller det hade jag ju klart hellre suttit i någon av dessa bilar istället för en pickis.
Volvo har ju uttalat att från 2020 är det ingen som längre ska behöva avlida i en Volvo pga de är så framme på säkerheten. Gissar att de andra du räknar upp samt Audi ligger minst i samma liga.

/ SatanG

Skall jag vara ärlig hade det funkat hur bra som helst för dig och din fru att inte ha någon bil alls och absolut ingen pickup i Thailand.
Kanske inte för dina svärföräldrar men för er, så sällan som ni är här hade ni kunnat hyrt dom gångerna, det hade varit bättre ekonomiskt.

Ja smäller det hade jag ju klart hellre suttit i någon av dessa bilar istället för en pickis.
Volvo har ju uttalat att från 2020 är det ingen som längre ska behöva avlida i en Volvo pga de är så framme på säkerheten. Gissar att de andra du räknar upp samt Audi ligger minst i samma liga.

/ SatanG
Ja självklart Audi med men som du skrev tidigare den är för ovanlig för att vara ett alternativ.
Volvo stoltserade med att 2017 dog ingen i en volvo, stämmer det, dom måste väl menat ny volvo?

Så är det förvisso , därför en av anledningarna till att jag håller kvar vid min gamla CRV , finns allt inklusive värme , som de flesta Thaitillverkade inte har , djäkligt jobbigt under tidiga vintermorgnar att inte ha värme , kallt som fn och får inte bort imman heller , ofta under tre månader runt 10 grader uppe i Isaan . Värmepaket är för mig ett krav på en Thaibil
Tror dom nya har värme, dom 2 nyaste jag har haft har haft det iallafall.
Även i Pattaya kan det ju vara kyligt på morgonen och imma på rutorna.

/ SatanG
Kallas för "mördande reklam " Tror du på sånt ??

Jag vet inte men ljuger dom om det så är det falsk marknadsföring och många länder som tar hårt på det.
Vet inte om ett företag som volvo riskerar sitt namn på det?
Men kanske det fanns nåt finstilt som 2017 dog inga i en Volvo av årets modell?
Du kan ju efterforska och se.

Jag vet inte men ljuger dom om det så är det falsk marknadsföring och många länder som tar hårt på det.
Nu såg jag att det inte var mig du citera ;)
Aja vilket som 2017 påstod dom att inga dog i en Volvo.

Skall jag vara ärlig hade det funkat hur bra som helst för dig och din fru att inte ha någon bil alls och absolut ingen pickup i Thailand.
Kanske inte för dina svärföräldrar men för er, så sällan som ni är här hade ni kunnat hyrt dom gångerna, det hade varit bättre ekonomiskt.
Helt rätt, jag kan bara hålla med. Men som du sa så behöver dom pickisen och det kan jag bjuda på. Alla nöjda och glada. Hade dom varit vårdslösa och vanvårdat bilarna hade det varit en helt annan sak.

Ja i en snar framtid är det väl inte särskilt otroligt, var det inte volvo förresten som 2017 hade 100 "förarlösa" bilar i Göteborg under utveckling. Det går väl snart inte krocka längre med tanke på utveckling som automatisk undanmanöver, automatisk broms etc. Men det är klart, möter man en pickis så kan ju allt hända förstås :-)

/ SatanG

Tur för vissa att såna som du finns Pan Pan , tron kan försätta berg sade min gamle far , så rätt han hade

Tur för vissa att såna som du finns Pan Pan , tron kan försätta berg sade min gamle far , så rätt han hade
Om du kan läsa så skrev jag sen att jag såg att det inte var mig du citerade.
Min kommentar gällde att Volvo sagt att ingen omkom i en volvo 2017.

Producerat i Thailand? Du skall nog coola ner dig lite. Allt som Toyota, Honda, Volvo, Scania, Izuzu, Cheva mm mm producerar och tillverkas i Thailand är lika bra som det som tillverkas av Thai i Japan eller alla tiltänkliga nationaliteter gör (när jag jobbade där, Torslanda, fanns det 52 olika nationaliteter på Torslandafabriken) i Sverige, det är bara en handfull svenskar som jobbar på Volvo. Likaså alla andra du räknar med. Vad är du tänker företagen gör för sig av med kvalitet när det jobbar i Thailand? Dumpar den? Dags att uppdatera dig lite hur gången är i världen. Tror jag

Producerat i Thailand? Du skall nog coola ner dig lite. Allt som Toyota, Honda, Volvo, Scania, Izuzu, Cheva mm mm producerar och tillverkas i Thailand är lika bra som det som tillverkas av Thai i Japan eller alla tiltänkliga nationaliteter gör (när jag jobbade där, Torslanda, fanns det 52 olika nationaliteter på Torslandafabriken) i Sverige, det är bara en handfull svenskar som jobbar på Volvo. Likaså alla andra du räknar med. Vad är du tänker företagen gör för sig av med kvalitet när det jobbar i Thailand? Dumpar den? Dags att uppdatera dig lite hur gången är i världen. Tror jag
Du kanske skall uppdatera dig lite, är du ovanligt trög eller är det åldern?
Har inget med nationalitet att göra, jag skriver inte det!
Det handlade om att samma säkerhetsfunktioner inte finns i dom modellerna som säljs i Thailand/sydostasien som dom Europeiska, många modeller som är rätt strippade på säkerhetsfunktioner.
Öpnnar jag min instruktionsbok till bilen står det till och med på första sidan att vissa funktioner som beskrivs i boken kan saknas i vissa länder.
Saknas flera funktioner som är standard på bilar i Europa.
Så tagga du ner själv och ta dig en lugnande tur på cykeln.

Det handlade om att samma säkerhetsfunktioner inte finns i dom modellerna som säljs i Thailand/sydostasien som dom Europeiska, många modeller som är rätt strippade på säkerhetsfunktioner.
Öpnnar jag min instruktionsbok till bilen står det till och med på första sidan att vissa funktioner som beskrivs i boken kan saknas i vissa länder.
Det hat inget med min uppdatering att göra (och sluta upp med att försöka misskreditera andra) Att man inte behöver allt som i Sverige med isbeläggning på gator halva året är inget konstigt. Sedan kan du kagga upp dig hur mycket du vill men nu lever du i Thailand, inte i Sverige så lugna ner dig själv. Berätta istället vilka säkerhetsfunktioner som saknas så kan jag förstå dig. Jag saknar inget vad saknar du?

Förresten har redan tagit en runda med cykel nästan fem mil och det blir något liknande i mon, hoppas du inte låter din cykel mögla i förrådet :rolleyes: :p :eek:

Det hat inget med min uppdatering att göra (och sluta upp med att försöka misskreditera andra) Att man inte behöver allt som i Sverige med isbeläggning på gator halva året är inget konstigt. Sedan kan du kagga upp dig hur mycket du vill men nu lever du i Thailand, inte i Sverige så lugna ner dig själv. Berätta istället vilka säkerhetsfunktioner som saknas så kan jag förstå dig. Jag saknar inget vad saknar du?
Vadå misskreditera andra?? Det har väl inget med person eller nationalitet att göra??
Det är fakta att bilarna säljs olika utrustade i olika delar av världen, det skiljer sig mellan bilar av samma märke imellan USA och Europa också.

Tror du är både dåligt uppdaterad och trög när du får det till misskreditering.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp