Bali 2002-2003

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Tack alla! :wai:

Fortsätter nu resan till Bali. Det var ju en bomb där sept -02. Först visste vi inte om vi skulle ändra våra resplaner men tänkte att det är nog ett säkert resmål, sällan en olycka händer 2 gånger på samma plats.
Här är några bilder som det såg ut där bomben hade smällt.

Bild%20002.webp

Bild%20003.webp

Bild%20068.webp

Bild%20069.webp

Bild%20070.webp

Bild%20071.webp

Din första bild med namn centrum...den såg jag från mitt hotell när jag va i saigon.

Fina bilder, vad tyckte du om Bali? Jag tyckte inte det var nån höjdare, kommer ihåga att när man gick på stan så fick man passa sej för deras enorma trottoarkanter fan man behövde nästan stege. Eller så var det ett stort hål där det troligen fösvann en och annan turist :D

Jätteroligt att se dina bilder kycklingen. Det är länge sedan jag var på Bali, vi bodde i alla fall i Kuta Beach. Naturen är fantastiskt vacker. Vi var där i mars, rekommenderas icke. Oerhört varmt och fuktigt utan en enda vindpust. Man gick 100 m och blev genomsvettig trots en dusch precis innan.

Såg att du badade i Buley Rock Hole, det var häftigt. Hette inte det ena stället där ni simmade runt Barramundi Gorge? Tyckte jag kände igen det. Lyckligtvis krokodilfritt i alla fall. Var ni inte och tittade på de kända aboriginska röntgenmålningarna i Ubirr? De var fantastiska i mitt tycke.

jo det var väl så jag menade också men uttrycket mej lite fel som vanligt :-X
Men det är ju kul att ha varit där.

"Berralund " sa:
Jätteroligt att se dina bilder kycklingen. Det är länge sedan jag var på Bali, vi bodde i alla fall i Kuta Beach. Naturen är fantastiskt vacker. Vi var där i mars, rekommenderas icke. Oerhört varmt och fuktigt utan en enda vindpust. Man gick 100 m och blev genomsvettig trots en dusch precis innan.

Såg att du badade i Buley Rock Hole, det var häftigt. Hette inte det ena stället där ni simmade runt Barramundi Gorge? Tyckte jag kände igen det. Lyckligtvis krokodilfritt i alla fall. Var ni inte och tittade på de kända aboriginska röntgenmålningarna i Ubirr? De var fantastiska i mitt tycke.

Det var i Kuta Beach vi var också. Vi var upp till en restaurang där man hade en helt fantastisk utsikt på en vulkan, med just den dagen var det lite mulet.
Vi var tyvärr inte i Ubirr.
En annan Australienresa jag åkte på var från Brisbane - Townsville, då var vi på ett Aborginsk "turistställe" med helt fantastiska målningar.

Dåligt väder, men annars ska det vara en vulkan som inte är helt säker. Man kunde åka nästan ända upp och titta men vi gjorde inte det.

Bild%20095.webp

Bild%20096.webp

Bild%20097.webp

Bild%20098.webp

Nu var dom opersonliga bilderna över, kan lägga in några gamla från Fillippinerna och mer från Australien nån gång.

Gud vilka härliga bilder kycklingen! Jag skulle vilja åka till Australien aldrig varit där.

Jag undrar hur det blir med ett forum för övriga Asien? Tyvärr var jag ju på 90-talet värdelös när det gällde att fota, hade inte ens en kamera, men när jag började resa till Indien i början av 2000-talet hade jag skaffat mig kamera och har en hel del intressanta bilder som jag skannat in.

Vet inte om det är okey här eller om jag skall vänta, kanske någon skulle tycka det vara intressant om Indien!

Vet inte om Indien är inom den region ni tänkt er eller om det skall vara sydostasien?

Mvh Peter :wai:

Tillbaka
Topp