Att störa/hindra en flight ...

Ja för mig framstår det som det bästa. Det är de starka och motiverade som tar sig till sverige. Naturligtvis dräneras deras länder på de bästa men på sikt kommer sverige och dess politik framstå som det vinnande vilket gör att även dessa länder kommer ta till sig av denna politiken. Sverige behöver dessa hungrig människor som vill något med livet i jämförelse med svenskar som idag bara pratar rättigheter utan att leverera.

Om det du skriver skulle stämma, varför har man till sist börjat erkänna att vårt "flyktingmottagande" går med minus?

Väldigt många av dina "starka och motiverade" har efter ett antal år i Sverige inte ens börjat arbeta.

Nationaliteter kommer var oviktigt i framtiden vi är alla från samma planet.

Ja bara någon etnicitet/religion lyckas utplåna alla andra så är vi snart där. Tyvärr släpper många inte sitt hat när de flyttar till Sverige utan istället lär sina barn som föds här att fortsätta hatet från hemlandet. Nackdelen med att vi inte ställer några som helst krav på integration är att vi heller inte får någon integration där folk går vidare om de inte själva ser fördelen med det.

Jag tycker att man ska behålla viss kultur och sin identitet men samtidigt så är det inte bra för någon när folk som föds här inte ens lär sig Svenska, hatar folkslag från ett land långt, långt borta som de aldrig har träffat och aldrig riktigt känner sig som Svenskar.

Om det du skriver skulle stämma, varför har man till sist börjat erkänna att vårt "flyktingmottagande" går med minus?

Väldigt många av dina "starka och motiverade" har efter ett antal år i Sverige inte ens börjat arbeta.

Främlingsfientlighet är stark i sverige och går att hitta överallt i samhället. Många har bilden av att en flykting skall göra skit jobbet men när de hotar att ta jobbet från en sämre kvalificerad svensk börjar det mot arbetas.

Främlingsfientlighet är stark i sverige och går att hitta överallt i samhället. Många har bilden av att en flykting skall göra skit jobbet men när de hotar att ta jobbet från en sämre kvalificerad svensk börjar det mot arbetas.

Vad menar du med skitjobbet? Det är väl ytterst få som pratar flytande Svenska, Engelska och har en komplett utbildning som står i något skitjobb? Folk som är drivna brukar hitta lösningar istället för att plocka så kallade skitjobb...

Bara för att Löfven påstår att alla är ingenjörer och läkare betyder det inte att alla är det. Min chef t. ex. är utbildad ingenjör, han såg till att tenta av en ingenjörsexamen till i Sverige på Chalmers vilket gick ruskigt snabbt då han verkligen var välutbildad. Det finns inte en chans att han någonsin skulle bli arbetslös eller stå med något "skitjobb".

Sen ogillar jag termen "skitjobb" när det gäller yrken eftersom att det låter som att det skulle vara något sämre än att leva på bidrag...

Ja bara någon etnicitet/religion lyckas utplåna alla andra så är vi snart där. Tyvärr släpper många inte sitt hat när de flyttar till Sverige utan istället lär sina barn som föds här att fortsätta hatet från hemlandet. Nackdelen med att vi inte ställer några som helst krav på integration är att vi heller inte får någon integration där folk går vidare om de inte själva ser fördelen med det.

Jag tycker att man ska behålla viss kultur och sin identitet men samtidigt så är det inte bra för någon när folk som föds här inte ens lär sig Svenska, hatar folkslag från ett land långt, långt borta som de aldrig har träffat och aldrig riktigt känner sig som Svenskar.

Hat föder hat. Så det är riktigt integrationen har mycket att önska men vi kan också så här i efterhand se hur stor främlingsfientlighet har varit. Det är inte få som nu hissar sin rädsla och främlingsfientlighet. Så problemet finns där och lösningen är att bearbeta dem för det är självklart att flyktingarna gäller alla invandrare känner av den flyktingfientlighet.

Menar du att de är därför att många inte vill arbeta och försörja sej själva?
Jag jobbar just nu(inte vid denna tiden) med en från Libanon som bott i Sverige i drygt 2 år och pratar mycket bra svenska, han blev rådd av sina klasskamrater på SFI att inte bry sej om att söka arbete för det fanns bidrag att få.

Hat föder hat. Så det är riktigt integrationen har mycket att önska men vi kan också så här i efterhand se hur stor främlingsfientlighet har varit. Det är inte få som nu hissar sin rädsla och främlingsfientlighet. Så problemet finns där och lösningen är att bearbeta dem för det är självklart att flyktingarna gäller alla invandrare känner av den flyktingfientlighet.

Håller med. Men för att bli av med främlingsfientlighet så räcker det inte att några sitter och gapar rasist ifrån de mest Svenska områdena vi har där ytterst få kommer från ett icke Europeiskt land. Det behövs integration. Det behövs att krav ställs och att folk ser att det är duktiga människor som får stanna i Sverige.

Även om det är en minoritet som är kriminella så spär det faktiskt på hat och fientlighet när grova våldtäktsmän får stanna. När du kan hugga ner en polis och få stanna. När du planerar terrordåd och ändå får stanna.

Det är väl inget konstigt om folk blir frustrerade? Precis som att många Svenskar eller faranger beskrivs som lata och fyllehundar i Thailand. Inget direkt konstigt med det heller då vi har allt för många som framställer oss på det sättet.

Vad menar du med skitjobbet? Det är väl ytterst få som pratar flytande Svenska, Engelska och har en komplett utbildning som står i något skitjobb? Folk som är drivna brukar hitta lösningar istället för att plocka så kallade skitjobb...

Bara för att Löfven påstår att alla är ingenjörer och läkare betyder det inte att alla är det. Min chef t. ex. är utbildad ingenjör, han såg till att tenta av en ingenjörsexamen till i Sverige på Chalmers vilket gick ruskigt snabbt då han verkligen var välutbildad. Det finns inte en chans att han någonsin skulle bli arbetslös eller stå med något "skitjobb".

Sen ogillar jag termen "skitjobb" när det gäller yrken eftersom att det låter som att det skulle vara något sämre än att leva på bidrag...

Tror nog de flesta som kommer är bättre skickade för jobbet än svenskar.

Menar du att de är därför att många inte vill arbeta och försörja sej själva?
Jag jobbar just nu(inte vid denna tiden) med en från Libanon som bott i Sverige i drygt 2 år och pratar mycket bra svenska, han blev rådd av sina klasskamrater på SFI att inte bry sej om att söka arbete för det fanns bidrag att få.

Det är ett av grund problemen svenskar har för mycket bidrag.

Visst kan vi det. Men folk som gärna vill ta emot miljoner människor och gnäller när enstaka människor blir utvisade vill sällan gå i god för dessa ekonomiskt. Lättare om någon annan gör det. Eller istället för att begå brott och betala böter som en jävla egoist kunde man använt dessa pengar till att skänka till behövande, gå i god för någon ekonomiskt vid ansökan om UT eller gjort något nyttigt med pengarna.

Bör även Thailand öppna gränserna så att vi alla kan sticka dit utan att ens visa pass? Turkiet? Japan? Kanada? Vilka länder skall slopa idkontroller och annat onödigt?
Jag orkar inte med ännu en lång politisk diskussion men det du skriver i sista text delen är i mitt tycke oerhört intressant så jag kan inte låta bli att kommentera...

Vad kommer egentligen att hända med nationalstaterna så som vi känner dem. Bara under vår livstid har det hänt så otroligt mycket. Sovjetunionens kollaps bara för att nämna något. Storbritaniens förlust av sitt imperium några decenium tidigare är ytterligare ett. Jag personligen är helt övertygad om att förändringarna kommer att fortsätta med eskalerande fart och det är lika bra att anpassa sig och göra det bästa av situationen.

Jordklotet är inte speciellt "stort" idag. En resa som tog månader för drygt hundra år sedan tar idag 10-11 timmar med flyg. Folk på vårt jordklot blandas mer och mer (och vi är ju redan släkt med varandra från begynnelsen) och det kommer att fortsätta och det är naivt att tro något annat.

Nya energikällor står på randen av kommersiell introduktion vilket med stor sannolikhet betyder att energi inte längre kommer att vara en begränsande faktor för mänskligheten vilket gör att man i framtiden kan arbeta i en annan världsdel och ändå åka hem på kvällen. Naturligtvis medför detta att människor möts ännu mer...

Bara ett exempel: EP3047488B1 - Energy generating device and energy generating method and control arrangement and reactor vessel therefor - Google Patents

Vi som bor på "moder jord" kan inte längre "unna oss" några större konflikter (typ världskrig) då hela mänsklighetens överlevnad står på spel. Det räcker med ett enda biologiskt krig och sen är vi alla döda och jordklotet obeboligt.

Senast ändrad:
En Svensk man skulle gifta sig i Thailand, allt var dukat och klart, med inbjudna och bruden väntade. Tydligen var han nervös så han söp till det innan boardingen från Arlanda. Väl uppe på marschhöjd blev han så full och omedgörlig så piloterna bestämde sig för att vända,poliserna tog honom till fyllearresten. Hur det gick med giftermålet vet jag inte, men en dyr historia för han fick betala flygbolaget(Thai) och det var flera milj, SEK.

... t ex genom att vara dyngrak, gapa eller försöka öppna dörrarna på 10 000 m brukar ju resultera i enorma skadestånd - har jag för mig?

Borde inte även denna typ av agerande kunna leda till rättsliga efterspel? :police:

"En ung kvinnlig asylaktivist stoppade på måndagen en utvisning av en 50-årig man till Afghanistan från Landvetter genom att vägra sätta sig ned i flygplanet när det skulle lyfta. Efter att upprepat ha vägrat att följa pilotens och kabinpersonalens tillsägelser om att sätta sig ned fick kvinnan avlägsnas från planet."

Flyg försenades med flera timmar – stökig asylaktivist fick lyftas av planet | Samhällsnytt

Personligen tror jag, att jag hade blivit vansinnig, om jag skulle bli sittande flera timmar extra för att människan vägrar att sätta sig ned! :mad:
Nu fick SD ytterligare några sympatisörer.:thumbsup:

Senast ändrad:
En Svensk man skulle gifta sig i Thailand, allt var dukat och klart, med inbjudna och bruden väntade. Tydligen var han nervös så han söp till det innan boardingen från Arlanda. Väl uppe på marschhöjd blev han så full och omedgörlig så piloterna bestämde sig för att vända,poliserna tog honom till fyllearresten. Hur det gick med giftermålet vet jag inte, men en dyr historia för han fick betala flygbolaget(Thai) och det var flera milj, SEK.

Blev kanske inte så mycket över till Sin Sod där ;)

Ja för mig framstår det som det bästa. Det är de starka och motiverade som tar sig till sverige. Naturligtvis dräneras deras länder på de bästa men på sikt kommer sverige och dess politik framstå som det vinnande vilket gör att även dessa länder kommer ta till sig av denna politiken. Sverige behöver dessa hungrig människor som vill något med livet i jämförelse med svenskar som idag bara pratar rättigheter utan att leverera.

Jag anar en hel del sarkasm

Tillbaka
Topp