Att bygga hus ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonym

Gäst
Sitter och letar mark i Thailand, någon som vet hur det fungerar med att köpa mark och bygga hus i Thailand.
Funderar på att flytta till Thailand men måste ta reda på hur det fungerar först.

Kan få köpa nästan färdigt hus grymt fin mark och utsikt fru följer med på köpet.

"Jonas " sa:
Kan få köpa nästan färdigt hus grymt fin mark och utsikt fru följer med på köpet.
Jaha det var ju ett bra erbjudande men tyvärr så har jag kvinna så det går inte.
Men var ligger huset.

"Länshultaren " sa:
Sitter och letar mark i Thailand, någon som vet hur det fungerar med att köpa mark och bygga hus i Thailand.
Funderar på att flytta till Thailand men måste ta reda på hur det fungerar först.
Din fru kan köpa hus och mark men du får betala men du kan inte äga mark.

Nä men han kan äga huset och ingå avtal så han har rätt till mark. Jävla tjöt på dig om att vi inte kan äga mark har du förlorat nåt eller. Tror du de är idioter här kom med ett vettigt inlägg istället.

Istället för att leta mark i Thailand är mitt råd leta upp var du vill bo sen kolla efter mark i det området. Hyr först se så du hamnat rätt. Stor skillnad på Thailand norr om Bangkok och syd 2 olika världar.

Köper du chanotte och utanför city limit kan du göra vad du vill med marken inget bygglov behövs huset registrerar du när det är klart. Som pappegojan innan sa din fru som får stå som ägare av marken, du kan ingå avtal så du har rätt till marken och äga huset. Men blir det tvistemål så är det fortsatt hon som äger marken, du kan ta huset med dig och flytta men lite jobbigt.Så vilket avtal du än har kommer hon stå som slutgiltig ägare.
annars är det väldigt lätt bygga hus med thai fru, lite byråkrati.

"Jonas " sa:
Köper du chanotte och utanför city limit kan du göra vad du vill med marken inget bygglov behövs huset registrerar du när det är klart. Som pappegojan innan sa din fru som får stå som ägare av marken, du kan ingå avtal så du har rätt till marken och äga huset. Men blir det tvistemål så är det fortsatt hon som äger marken, du kan ta huset med dig och flytta men lite jobbigt.Så vilket avtal du än har kommer hon stå som slutgiltig ägare.
annars är det väldigt lätt bygga hus med thai fru, lite byråkrati.
Hur kan han ta huset och flytta om hans fru äger marken vid en tvist?

"glimten66 " sa:
Eller så kan han bränna upp skiten när han vill
En fransman uppe i Isaan blev misstänksam på sin fru att hon hade någon annan också än honom.
Han satte spaning på henne och fick bekräftat att så var fallet.
Han hade byggt ett hus i byn, som han förstod att han sannolikt skulle förlora.
Han tog en grävare tidigt en morgon som slog ned huset att det endast blev en hög med bråte.
När hans fru kom från lovern måste hon ha fått sitt livs största överraskning.
Den nye lovern försvann när huset var borta och samma gjorde naturligtvis fransmannen.
Där stod hon med ingenting och grannarna tyckte han gjorde helt rätt fransmannen, hon behövde lära sig en läxa ansåg de.

Du har helt rätt kompis sida, till de ser varför har han travat på så många forum, under fem år.

Ja jag vet, vore bra om flera såg verkligheten.

Har inget imot honom påminner om min farbror, skriver på ett sätt som kan vara stötande för vissa, men var inte så gravallvarliga är bara ord bättre att vara öppen och rak en sluten och snedvriden. Skapar ordspråk efter ordspråk idsg måste vara whiskeyn och mina gbg gener som gör det. Skål, ta nu inte för allvarligt på det jag skriver idag nu kan allt hända.

Snackar nu med min hustru om ett trähus på ca 5x6 m dvs 30 m2 , vill ställa det på hennes tomma tomt i Nong Song Hong , inget fancy alls , snyggt hus med en fast veranda i trä den med , isolering ,tja ,inte så lätt här någon sade att frigolit kan man inte ha för att smykrypen äter upp denna , men stämmer verkligen detta ??

Annars kan jag nog bygga detta färdigt med AC för runt 200000thbt , och det är sen FLYTTBART ;D DVS kan demonteras och ev trailas bort monterat om det står på ett bra stomverk av kraftiga syllar ,, det skall stå på stolpar ca 50 cm från cementplattan .... Sen ett Thaikök på baksidan ,bara en cementvägg med snedtak och diskbank med gasolspis .... Tjillevipp så var det klart ... skall kolla på färdiga hus i morgon i Kalasin , få lite ideer sen får min svåger bygga , virke köper jag från kommun och låter såga själv, under halva priset mot virke ute på stan , Svindyrt

Får nog vara noga med vilken typ av isolering man væljer i Thailand vet inte vad dessa småkryp æter men pga. luftfuktigheten också.
Stæll det på pickupen så har du en husbil :)
Nær vi fixade øvervåningen dær vi bodde i (sværførældrarnas hus) så sågade arbetarna virket sjælv blev lite snyggare med det + att det blev billigare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
17 K
Anonymos
A
A
Svar