Apropå det nu så käcka ordet demokrati!

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Åja, nog är väl de gula lika goda kålsupare. Jag tror inte att en enda av Sutheps demonstranter går oavlönade om man så säger.
Ordet demokrati är rena grekiskan hur som helst.

"Caesar " sa:
Åja, nog är väl de gula lika goda kålsupare. Jag tror inte att en enda av Sutheps demonstranter går oavlönade om man så säger.
Ordet demokrati är rena grekiskan hur som helst.

För det första kan jag till 100 % säga att du har fel, definitivt alla får inte ersättning!

Men säkert kan det var det så, att någon får, men har inte sett någon lika käck video på det :)

Demokrati tolkas onekligen olika, och många tror de kan göra de vill bara de påstår sig göra det under demokratins namn.

"borat " sa:
För det första kan jag till 100 % säga att du har fel, definitivt alla får inte ersättning!

Men säkert kan det var det så, att någon får, men har inte sett någon lika käck video på det :)

Demokrati tolkas onekligen olika, och många tror de kan göra de vill bara de påstår sig göra det under demokratins namn.

Jag är ganska övertygad om att det stora flertalet demonstranter är betalda, märkligt vore det annars. En av dina käcka videos på det temat dyker säkerligen upp förr eller senare.
Förresten försökte jag skoja till det lite när jag skrev att orden demokrati är rena grekiskan för mig, men den hängde du inte med på. ;) Order demokrati kommer ju från grekiskan och betyder (föga förvånande) folkstyre.

Hallojs,
Tja,
Skulle bara säga att tyvärr Caesar, flertalet som demonstrerade i Bkk (i de gulas tåg) såg enligt mig ut som övre medel- och överklass. DÄREMOT om man kollar lite på deras tältområde så ser man att dom även har hyrt in fattiga daglönare. (dom har tex. inte råd att bo på hotell utan måste sova ute i kylan)
Dessa är professionella demonstranter som då ta största risken när dom muckar med motståndarna och polisen. (dricker lao kao och dansar på flaken). Det finns även en del slagskämpar som antagligen inte får lön, och det är studenterna som också utgör en del av demonstranterna.
Därför om man talar med de flesta demonstranter om varför dom väljer att hejapå knäppjöken Suthep, så svarar dom bara att dom stödjer Suthep för att störta regerinen MEN sedan ska Abhisit bli PM.

Ps. vore kul med en bild på Dragan och den nyanlända kärleken!
Gonatt

Krister det var rätt uppfattat det är så sagt från början att Suthep leder demonstrationen sen får dom andra ta över när fam. Thaksin klivit av.

Suthep leder Thailand in i den äkta diktaturen så sant.
Demokratiska val är inget man behöver bry sig om. Man vill även antingen bojkotta eller försöka inställa nyvalet där Thailändarna skulle få rösta om den senaste tiden händelser, där jag personligen tror att det skulle bli ett väldigt jämnt va.l
Men framför allt att det är demokratin som får avgöra.

Folkets råd, eller ska man kalla det den totalitära staten......

"b-tung " sa:
Suthep leder Thailand in i den äkta diktaturen så sant.
Demokratiska val är inget man behöver bry sig om. Man vill även antingen bojkotta eller försöka inställa nyvalet där Thailändarna skulle få rösta om den senaste tiden händelser, där jag personligen tror att det skulle bli ett väldigt jämnt va.l
Men framför allt att det är demokratin som får avgöra.

Folkets råd, eller ska man kalla det den totalitära staten......

I demokratiska val vinner man väl inte på mutor och mygel, det är både röda och gula bra på...jag ser tyvärr ingen demokrati i det.

"borat " sa:
I demokratiska val vinner man väl inte på mutor och mygel, det är både röda och gula bra på...jag ser tyvärr ingen demokrati i det.

Nej, men det är ett bättre alternativ än att demonstrera och bråka på gatorna för att komma till makten och dessutom mer accepterat av omvärlden.

Farang53...
Vad har du för bevis att Demokraterna inte etalar mutor? Att dom är hedervärdiga ärliga rakt igenom?
Ett exempel: Grannkärigen sa att om hon röstade än det ena än det andra skulle hon få 500B!! Då kunde hon lika gärna rösta på Thaksin för då kunde byn låna pengar...
Allting handlar BARA om pengar och den som har makten kan roffa åt sig!!
ffs get real

Då tycker Farang53 att Krister ska komma med bevis att dom gör det. Jag har inte sagt att något om att Demokraterna inte betalar mutor utan jag har efterfrågat bevis eller klipp på att dom gör det. Har sett att det förekommer andra anklagelser som det inte finns klipp eller bevis på utan bara antagande eller eget påhittad kommentar.

"borat " sa:

Nja, korruption kan nog inte rättfärdigas före i överlag fredliga demonstrationer!
Det dödliga våldet denna gång verkar ju Thaksins lakejer stått för.

Jag gjorde precis det! Min familj har gått och röstat uppe i "Ban naak" isaan, dom fick pengar i handen, tror du jag hittade på det?
Fick pengar oavsett vilket parti dom röstade på!

Borat! Läs nyheterna lite! De röda slogs ihjäl när som åkte till Bkk för ca en månad sedan... ja tror dödstalet trots att en gul dog i granatattacken fortfarande e högre på den röda sidan

Dom som förlorar mest på det här är säkerligen affärsinnehavare etc i Bangkok som förlorar sin inkomst under en längre tid, som någon mycket riktigt har belyst här. Hos dessa växer säkert hatet, det är bara att tänka efter själv. Vad hade ni själva gjort om era inkomster försvann p g a så kallat fredliga demonstrationer?

Hur man än vänder och vrider på det så blir tredje part lidande.

"Berralund " sa:
Dom som förlorar mest på det här är säkerligen affärsinnehavare etc i Bangkok som förlorar sin inkomst under en längre tid, som någon mycket riktigt har belyst här. Hos dessa växer säkert hatet, det är bara att tänka efter själv. Vad hade ni själva gjort om era inkomster försvann p g a så kallat fredliga demonstrationer?

Hur man än vänder och vrider på det så blir tredje part lidande.
:thumbsup: ;)

De som förlorar på detta är definitivt en faktor att räkna med. Vem hade inte surnat till ordentligt om inkomsterna plötsligt försvann utan att man kan göra något åt det? Det måste kännas hopplöst för de stackars affärsidkarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp