Ångervecka

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej alla i forumet!

Jag är ledsen om ni tagit illa vid er, kanske jag gått för långt men samtidigt älskar jag Thailand och tycker att man skall respektera Thailand för vad det är.

Jag tycker att i forumet skall vi inte svärta ner Thailand, inte svärta ner språket, inte svärta ner kulturen utan acceptera att Thailand är Thailand och Sverige är Sverige.

Det som ibland gör mig ledsen är när det i detta forum utmålar Thailand som ett land där människior inte är värdiga utan är undervärdiga oss, man gör sig rolig på bekostnad av thailändare, man anser att thailändare är puckon som inte förstår eller vet deras bästa utan vi i västvärlden vet vad som är bra för dem.

Jag har läst många poster i detta forum och jag är inte imponerad, många poster i detta forum utpekar Thailand som varandes ett land som är utvecklingstört, outbildat och efter sin tid och många gånger gör man sig rolig över Thailand.

Jag är ledsen över att behöva läsa dessa poster, ni som bor i Thailand borde ha mer sans i detta forum än det ni skriver, ni tror att ni är "ubermänniskor", ni tror att ni kan bära er åt hur som helst. Ni tror att ni kan skriva vad som helst om thailändare i era forum, men den dag vill komma då ni inser att ni gått för långt?

plara

Jag håller med i allt du säger lego. Jag tycker även att som gäst i Thailand skall man visa sin vördnad för landet. Men jag gillar ditt sätt att beskriva din vardag, eller gillar, det är din vardag och jag kan relatera till sånt jag själv varit med om.

Ibland visar du på en viss barnslighet när du beskriver att du inte gillar ditt och datt men jag tror att jag skulle kunna reagera på samma sätt efter en lägre tid i ett främmande land. Att turista är INTE detsamma som att leva + Att leva i exempelvis pattaya, bangkok bla bla bla är INTE samma som att leva i "skogen" alt "risfälten".

Nåväl vad vill jag ha sagt med detta? Tja det jag skrivit + att jag ville tjata lite efter god man och dryck :) Med andra ord precis som en svennebanan :)

"legolas " sa:
har fattat vad du menar i alla fall, och tack....tycker du har för lite karma..... så ger en liten en så inga andra blir avundsjuka...hahaha!!!

Skrev inte detta för att få karma eller sli*ka nåns....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp