Altaner/terasser/balkonger.

Har bett dom räkna på en plan med att bara bygga ut balkongen vi har, kommer bli ca 3x4m kanske lite större, ögonmått ;) den ligger i skugga.
Sen tak med lutning och rännor runt resten av huset.
Skall vara dubbeltak ett uppe och under.
Det under gjort av shera wood, spotlights och fläktar uppsatta, och tegel uppepå.
Bygga altanen jag planerat när jag är hemma i Augusti och taket i Oktober.
Där gick den planen med att vänta till nyår ;)
Vill ju ha det klart när finvädret kommer ;)

Senast ändrad:
Har bett dom räkna på en plan med att bara bygga ut balkongen vi har, kommer bli ca 3x4m kanske lite större, ögonmått ;) den ligger i skugga.
Sen tak med lutning och rännor runt resten av huset.
Skall vara dubbeltak ett uppe och under.
Det under gjort av shera wood, spotlights och fläktar uppsatta, och tegel uppepå.
Bygga altanen jag planerat när jag är hemma i Augusti och taket i Oktober.
Där gick den planen med att vänta till nyår ;)
Vill ju ha det klart när finvädret kommer ;)
Vill man ha saker gjort så vill man;)vet precis allt om det, får man nått i huvvet så är det lika bra att köra, annars ligger det bara där å gnager;)

Fast det brukar bli bättre om det får knaga en stund
Det är sant, men är man den rastlösa typen så är man;)
Glömmer aldrig första huset jag köpte, fick rådet av mäklaren bo in er ett år och ta reda på hur ni vill ha det.
3 veckor senare, va en toa påbörjad samt 3 sovrum och detta samtidigt:Dlärde mig en del av det kan man säga, men är fortfarande impulsiv;)

Fast det brukar bli bättre om det får knaga en stund
Det är sant, men är man den rastlösa typen så är man;)
Glömmer aldrig första huset jag köpte, fick rådet av mäklaren bo in er ett år och ta reda på hur ni vill ha det.
3 veckor senare, va en toa påbörjad samt 3 sovrum och detta samtidigt:Dlärde mig en del av det kan man säga, men är fortfarande impulsiv;)
Ja jag skall nog låta det gnaga en stund när jag tänker efter, händer för mycket till hösten och vintern för att jag skall växla för en terrass nu.
Med valplaner i Thailand som kan bli eller inte bli av, vilket som kan det leda till omständigheter som försvagar bahten också skall räntan höjas i Norge, har ju redan hämtat sig en del sen sista räntebeskedet från att varit nere i 3.82 för dryga månaden sen till att nu ligga på 4.13.
Åker nog och köper gräsmatta sålänge.

Senast ändrad:
Fick kostnadsförslag från byggföretaget 176.000 baht, tegeltak runt huset, rännor.
Jag sa att det skulle vara innertak och el med men får fråga om det är inkluderat i priset.

Är det dyrt eller?
Priset hänger ju som alltid på kvalitet och jag vill inte ha billigast möjliga utan bäst möjliga.

Ville haft innertak liknande bilden med, det är innertaket på min arbetskompis terass i Rayong.

1532163243459.webp

1532163251874.webp

20180714_125940.webp

Själv skulle jag aldrig satsa på en så stor balkong i TH: Möjligen en liten utanför sovrummet, för att vädra sängkläder.
Anledningen är att det är för varmt, då vill man inte sitta där, eller att det regnar, då vill man inte sitta där heller.
Ett av dom viktigaste saker man bör tänka på för ett nytt hus är att hålla bort dagvattnet som kommer från taket. Annars finns det risk för att man senare får fuktstegring i pelare samt i väggarna. Klinker är inte vattentätt och inget att lita på, suger vatten som en disksvamp.

Klinker suger inga större mängder vatten vilket kakel däremot gör.

Tillbaka
Topp