Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej.
Har tecknat avtal med 3bb för ADSL. Snabb leverans, 6mb hastighet för 599 bath + skatt/mån. Förutom att modemet lade av igår kväll så är jag mycket nöjd med detta. Stabil hastigtet har jag också. Fick nytt modem idag. Kan rekommendera, detta finns över hela landet.
Elmer
Ursäkta en dum fråga ADSL hur funkar det i T. Du måste väl ha fast telefon eller?
Vad är det för modem som dom tillhandahåller. Annars så låter det som farten är ok till det priset.
Rolf
Hej.
Man behöver ingen fast telefoni för detta. Jag befinner mig i en liten by utanför Sakon Nakhon i nordöstra Thailand. Hit kom denna möjlightet cirka 3 månader sedan. Modem finns, både trådlöst och med kabel att välja emellan
Har du en mobil bredbansrouter. Du säger med lina måste då vara koppar och sen som Z sa en TP kabel.
Du får förklara hela paketet väldigt noga. Vilka olika alternativ som abb. erbjuder.
Det kan ju ligga en Karma och väntar
Rolf
Hmm lika dubbel info där ena länken talar om ingen fast telefon behövs medans kopplings schemat visar att du behöver fast lina och att den skall kopplas in på 1 telefon jacket precis som i swe.
Som jag förstår detta så är det vanlig kopparlina med möjlighet till telefon eftersom jag fick med en splitter som jag kan använda ifall jag har telefonabonnemang också. De använder alltså samma lina precis så som jag har hemma i Sverige (ADSL).
Hur ni än tänker så funkar detta här utan en aktiv telefonlinje.
Nä, det är här det. Men 3bb är i T. Hur som helst, stämmer det som dom skriver på sin hemsida så verkar det vara ett vettigt alternativ. Var ju inte dyrt heller.
Rolf
Jo Jo i tror på dej. Hur kommer det sej att du har en kopparlina till kåken, är det en telefonledning som du inte har nåt abb på. Eller drogs den för bredbandet?
3bb har tydligen olika abb. man kan teckna.
Är du nöjd med farten?
Rolf
De har dragit en ny lina till huset för detta ändamål, trots att jag har en telefonlina till huset också som inte används nu. Förmodligen beror detta på att det är två olika bolag, en för telefoni och en för Internet. Det kanske går att använda samma lina till båda om jag skulle vilja ha en hustelefon.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.