40 DAGAR KVAR!!!!!!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp!!!! Sitter här med min allmanacka, är ett *skrivfreak* Skriver upp ALLT, och idag är det *BARA* 36 dagar kvar.............Vill åka nuuuuuuuu!
LÄÄÄNGTAR MASSOR!!!
Antigone :wai:

Hej!
Ska oxå till Koh Lanta och Southern Lanta Resort. Lyfter från Landvetter den 1 mars, så det närmar sig. Längtar!!!!
Ha det så gott

hej datte

har du varit där förut?
koh lanta är ju en ganska stor ö. det finns ett antal beacher utefter västsidan. ett ställe att rekommendera är att åka ner till sydsidan till fyren o nationalparken där. det är så fantastiskt vackert. där finns ett antal apor som far omkring men de går inte för nära åtminstone inte när jag var där. bästa sättet att ta sig dit är nog med båt. jag tror att det är tuffa backar man får ta sig upp o ner för. var uppe på en stig uppe berget o tittade ner över utsikten - fantastisk. väldigt lugn o stilla plats.
när jag var där kom vi ifrån koh haa där vi varit på snorklingsäventyr som jag varmt kan rekommendera.

om du har några frågor angående lanta eller trakten runt omkring så hör gärna av dig.

marianne

Hej Datte, ja visst längtar man något otroligt!!! Det är femte året i rad som vi åker till Thailand (andra gången på Koh Lanta) och längtan blir bara värre och värre för varje år som går, kanske beror på att man VET hur HÄRLIGT det kommer att bli.
Ni kommer alltså till Southern Lanta när vi åker hem, vi byter av varandra. Åker ni hela familjen? Vi är i vår familj 2 vuxna och 2 barn 11 o 16 år vi har 2 bungalower, vi fick knappt plats förra gången då vi också var 4 st och fick en liiiten bungalow. Sen åker vi med ett par kompisar.
antigone :wai:

när ni sitter i ngn av barerna utefter beachen så be dem spela låten

do do do do ter tum med jobs 2 do

så får vi se om ni får samma känsla som vi får o när man sitter här hemma o hör den låten så känns det som om man upplever thailand på nytt - fast hemma - en härlig känsla. en grej som också är typisk thailand tycker jag är att man beställer in en flaska sang som (rom) o 2 coca cola o lite is o dricker på thaisätt. lite kul faktiskt.

marianne

Hej!
Vi är två vuxna och två tonåringar (14 och 16 år) som åker. Vi har två bungalows.
Har aldrig varit i Thailand förut, men alla som har varit där säger hur härligt det är.
Åker dit för att slappa och göra div utflykter och fira frugans 40 års dag.
Nu är det bara 48 dagar kvar.
Ni ska ha det så bra

Datte

missa inte snorkling som är fantastiskt....
insup atmosfären och känslan. missa inte att skicka upp en risballong ut över havet i mörkret -- kraftig mysfaktor.
alla går utefter stranden i mörkret och går från restaurang o ibland till mysiga barer som lyser upp stranden i mörkret.
massor av människor som promenerar utefter stranden tidig morgon o hela dagen. många tar sig en joggingtur när det är som svalkigast.

klong dao är långgrunt så man får gå en bit ut. ta en tur upp till berget ute på udden -kao kwang underbar utsikt o mat eller en drink till billigt ¨pris. är det fint väder ser du koh maa, koh phiphi, koh jum etc...

underbart....

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp