30 grader i februari, omröstning

Vad tycker ni om TV-serien "30 grader i februari"?

• Tja, den duger som underhållning!

Röster: 10 33.3%
  • Skandal, verklighetsfrämmande! Sämsta eländet på länge!

Röster: 3 10.0%
  • Jättebra, kan knappt vänta på nästa avsnitt!

Röster: 13 43.3%
  • Skärpning SVT, bättre kan ni allt!

Röster: 3 10.0%
  • Kan väl slötitta om det inte finns något bättre!

Röster: 1 3.3%

• Totala väljare
    30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vad tycker ni om ovan nämnda TV-serie? Speglar den verkligheten i Thailand eller är det en överdrift?

Jag missade första avsnittet men såg det mesta av gårdagens. En gnutta sanning finns det kanske?

"Berralund " sa:
Vad tycker ni om ovan nämnda TV-serie? Speglar den verkligheten i Thailand eller är det en överdrift?

Jag missade första avsnittet men såg det mesta av gårdagens. En gnutta sanning finns det kanske?
Ligger på play. Har inte sett andra ännu. Ska tycka lite senare :)

"Berralund " sa:

Jag gillar den här serien, i alla fall så här långt. Mycke bra skådespelare.
Jag har inte sett något som inte stämmer med vad jag själv sett och vad som pålitliga vänner berättat om livet i Thailand. Ett enda undantag är väl att det gick lite väl lätt och fort att köpa ett hotell. Men att betala säkerhetsvakten i stället för att överlämnas till polis är väl ett välkännt förfarande. Att godtrogna män blir blåsta av bartjejer är väl inte någon hemlighet.
Det enda konstiga enligt min fru är att hon säger att den Thai/Svenske mannen talar dålig Thai. Det kan jag inte avgöra, vad säger era fruar?

/Anubaan

Hej!

Jag har sett den serien. Det stämmer som du skrev Anubaan..

Thomas Chaanhing spelar en thailändare som återvänder till sitt hemland som heter "Chan"..Han är född och uppvuxen i Köpenhamn Och det är inte konstigt att han uttalar inte exakt som thailändska . :laugh: :wai:

MVH
Phirawan

Jag pratade precis med frugan, hon gillad inte att man visade blåsningen av falangen så brutalt. Hon menar att detta ge mera näring åt fördomarna mot thailändskor i största allmänhet.

Som sagt - jag missade första avsnittet och skall se det på SVT Play när jag har kommit hem. Och det skall bli intressant att följa fortsättningen.

Streema den just och fann flera fel, som påtalat kan inte farang bara åka ner och köpa mark, vad som störde mig mest var blåsningen.
Blåsningar förekommer alltid det vet vi men detta var så grovt påhopp på mannen i helhet att man undrar vad för KÄRRING som skrivit manuset, saningen är att om en thiflicka blåst någon so grovt skulle hon inte gå till baren och jobba utan ligga lågt samtidigt som mannen inte är fullt så dum som man framhäver.
Sjuklingen, åter en man som är dummare än åsnan. För det mästa mår sjuka bra av att komma ut och sällan så egoistiska som påtalas.
BARA MANNEN SOM ÄR SJUK I HUVUDET I HELA TIDEN.
NER MED SKITEN
Det finns män som är dumma och det finns kvinnor som är dumma, men dummast och okunnigast är nog den som skrev manuset
>:( >:( >:(

"kjell.t " sa:
Streema den just och fann flera fel, som påtalat kan inte farang bara åka ner och köpa mark, vad som störde mig mest var blåsningen.
Blåsningar förekommer alltid det vet vi men detta var så grovt påhopp på mannen i helhet att man undrar vad för KÄRRING som skrivit manuset, saningen är att om en thiflicka blåst någon so grovt skulle hon inte gå till baren och jobba utan ligga lågt samtidigt som mannen inte är fullt så dum som man framhäver.
Sjuklingen, åter en man som är dummare än åsnan. För det mästa mår sjuka bra av att komma ut och sällan så egoistiska som påtalas.
NER MED SKITEN
Det finns män som är dumma och det finns kvinnor som är dumma, men dummast och okunnigast är nog den som skrev manuset
Är benägen att hålla med dej, serien tycker jag är tveksam, den får ett försök till. Blir det inte bättre så får det va.

"kjell.t " sa:
NER MED SKITEN

Oj Oj vad du tar i. Detta med att visa/påtala dåliga, tveksamma eller rent av kriminella företelser i Thailand får av allt att dömma många här på forumet att gå i taket.
Att du inte tycker om serien för att många karaktärer där är osympatiska kommenterar jag inte vidare. Det är bara tycke och smak.
Att allt i serien inte är verklighet är väl inte något konstigt. Jag gillar James Bond filmer även om det mesta i de filmerna är helt och hållet fiktion. De filmerna misskrediterar ofta också människor av Ryskt och Kinesiskt ursprung.

Den här serien är en dramadokumentär vilket innebär en regisserad spelfilm. En film som i bland har till syfte att skildra verkliga händelser eller i bland en rent uppdiktad dramatisering men vars avsikt är att förmedla fakta och kunskap. Jag tycker att den här produktionen mycket väl stämmer in på den senare kategorien. Manusförfattaren är föresten ingen KÄRRING i alla fall inte till kön. Han heter Anders Weidemann.

Jag kommer med glädje följa den fortsatta utvecklingen av handlingen. När jag sett hela så kan jag avgöra om produktionsbolaget pressrelease stämmer.

Citat från Fundamentfilm:
30 grader i februari är en livsbejakande dramaserie om några människor som gör det vi själva tänkt men aldrig skulle våga: De satsar allt, bryter sig loss, kastar ankare för att söka ett lyckligare liv på andra sidan jorden. De tror alla att lyckan finns någonstans därute, att den går att greppa, att den är någonting utanför dem själva. Kanske naivt, men resan utsätter dem för utmaningar och konflikter de aldrig hade mött i Sverige. Och i dessa utmaningar krisar och utvecklas karaktärerna; de finner någonting inom sig som de inte visste eller trodde de hade. En styrka. Ett självförtroende. En förmåga att ge och ta kärlek. En lycka.

/Anubaan

Nu har jag sett ikapp ochjag måste absolut hålla med Anubaan. Man måste ta serien för vad den är - en dramadokumentär.

Jag kommer också definitivt att följa fortsättningen med stort intresse, det bådar gott med den skådespelaruppsättningen och hela intrigen. Och visst finns det en hel del sanning i serien.

Ska vara riktigt negativ ! Ännu en riktig skitserie produceread av svensk tv, oavsett vilken kanal den än må vara :-X

Skitbra serie, Kjell Bergkvist for president!
Alla svenska serier kan inte vara som " Beck" eller "Wallander" Jag anser att folk som föregående talare inte begriper ett skit, och borde hålla sig till Nickelodeon eller Cartoon network. 8)

I går såg jag bägge delarna och tyckte serien var bra och underhållande.
Serien är som anuuban skrev inte i verklighet utan det är en tv serie.

Legolas!!
Film?? Är en serie!
På Bio?? Den har väl inte gått på Bio?? (Går nån svensk film just nu men är en annan)!

Jag håller i stort med dej denna serie är inte nåt för mej, men den kan nog tilltala en massa människor.
Förövrigt så har du inte räät till någon åsikt så länge du inte betalar TVlicens
b101.gif

"Rolf " sa:
Jag håller i stort med dej denna serie är inte nåt för mej, men den kan nog tilltala en massa människor.
Förövrigt så har du inte räät till någon åsikt så länge du inte betalar TVlicens
b101.gif

Vad har tvlicens med åsikt att göra, detta ligger så folk i alla länder kan se
MVH
Vakna

Är vaken sitter på ett jävla tåg. Så vitt jag vet så är det svt som sänder och en del betalar licens för det och av dom pengarna går en del till detta. Lego betalar ingen licen så han får inte klaga :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp