Rätt och fel Trampa inte på tappade mynt i Thailand

Trampa på ett mynt i thailand?
Får aldrig några mynt tillbaks när jag
handlar i thailand, så jag har inga mynt
att tappa, för dom har den i kassan eller
hur nu dom tar betalt fått i dricks!! :laugh_transparent:

Ja vad han pepsi skrev är rena rama skitsnacket, för prydare folk än Thailändare finns inte att dom skulle komma in i duchen och på skithuset när man är där, aldrig i livet det har jag inte vart med om på mina snart 40 år i landet..
Jag sade inom familjen och nära vänner... Och fan heller är man pryd i Thailand... Jo!!! Utåt sett...mot faranger...
Det är helt naturligt om du ingår i familjen..
Det är bara en knäpp grej som faranger fått itutat sig...
Att inte klappa någon på huvudet stämmer till en viss del.. bara... Man gör inte det mot främlingar..
Men inom vänskapskretsen finns inte dessa oskrivna regler..

Sedan kan man ha varit i Thailand i 40 år eller en vecka... Då har man kanske missat en del under dessa 40 år???
Blir sååå trött på alla dessa som åberopar sin lååånga tid i Thailand... Och tror de kan allt...
Jag har varit där i många år... och har många vänner där.. Alla säger samma sak...
Bara bullshit...!!! Vi har haft det pratet flera gånger om vett och etikett i Thailand..

Inom familjen och nära vänner gäller helt andra regler.. Om man varit i Thailand i 40 år, är man kanske så gammal att man inte vet om man har varit på toa.. ?? ;)
55555555

En sak man skall lära sig.. Vad gäller vett och etikett, som vi svenskar tycker vara korrekt..
Om man går in och duschar eller sitter och "skiter" vill man ju oftast vara i fred.. eller hur??

Men om du har en nära relation med en thailändsk familj... sååå gäller inte det ..
Uttåt sett är de ett väldigt blygt och försynt folk.. Men ingår du i familjen.. ja.. då upphör alla regler vad du lärt dig som svensk, sedan barns ben...
Står du i duschen så kan de mycket väl komma in och snacka skit lång tid ...
Sitter du och skiter ... Samma !! De kommer in och snackar hej vilt om allt...
Första åren jag var i Thailand tyckte jag det var helt sjukt!! Kan jag få sitta på muggen i fred??

Varför?? Jo! då brukar de svara..?? Det är ju bara naturligt ..
Vi pratar ju bara... Vem fan bryr sig om att du är naken..?? Alla ser ju lika dana ut...

Om du är naken offentligt är det straffbart och en synd i Thailand.. Men inom vänner och familj..
Då finns inga sådana regler...

Så länge du inte visar dig naken för en annan tjej.. För dååååå kan du landa på sjukhuset, väldigt snabbt..
Inte bara pga av din fru.. Utan av Svärmor, svärfar, släktingar kan åtgärda det..

Sååå bry er inte så mycket om etikett regler, utan använd bonnförnuft...

Var trevlig mot alla och lär er seder och bruk....:wai::wai::wai:

PEPSI

Min thailändska familj stör då inte mig i vare sig duschen eller på huset. Alla familjer är olika :-)

Jag sade inom familjen och nära vänner... Och fan heller är man pryd i Thailand... Jo!!! Utåt sett...mot faranger...
Det är helt naturligt om du ingår i familjen..
Det är bara en knäpp grej som faranger fått itutat sig...
Att inte klappa någon på huvudet stämmer till en viss del.. bara... Man gör inte det mot främlingar..
Men inom vänskapskretsen finns inte dessa oskrivna regler..

Sedan kan man ha varit i Thailand i 40 år eller en vecka... Då har man kanske missat en del under dessa 40 år???
Blir sååå trött på alla dessa som åberopar sin lååånga tid i Thailand... Och tror de kan allt...
Jag har varit där i många år... och har många vänner där.. Alla säger samma sak...
Bara bullshit...!!! Vi har haft det pratet flera gånger om vett och etikett i Thailand..

Inom familjen och nära vänner gäller helt andra regler.. Om man varit i Thailand i 40 år, är man kanske så gammal att man inte vet om man har varit på toa.. ?? ;)
55555555
Bara jävla svammel bor du ihop med ett gäng idioter eller!!

Bara jävla svammel bor du ihop med ett gäng idioter eller!!
555555555 Ursäkta mig "Gottland" men i mina ögon sett är du en nolla!!!
40 år i Thailand... skitsnack... och kan allting.. Dina svar visar att du kan inget om Thailand..

Skall ge dig en en mening på thai... Läs och lär... och tänk innan du skriver på TS....
Lär dig respekt och uppförande mot andra... Inte kasta skit....
หยุดพูดน่ะ

Vill du lära dig thai och vett och etikett vad gäller thailand läs mycket på TS..!!!

Det finns många här som gärna hjälper dig...

555555555 Ursäkta mig "Gottland" men i mina ögon sett är du en nolla!!!
40 år i Thailand... skitsnack... och kan allting.. Dina svar visar att du kan inget om Thailand..

Skall ge dig en en mening på thai... Läs och lär... och tänk innan du skriver på TS....
Lär dig respekt och uppförande mot andra... Inte kasta skit....
หยุดพูดน่ะ

Vill du lära dig thai och vett och etikett vad gäller thailand läs mycket på TS..!!!

Det finns många här som gärna hjälper dig...
ja inte från dig i alla fall den saken är klar som har hela familjen inne på skithuset när du skiter .
Jag ger mig fan på att du aldrig har vart i Thailand

ja inte från dig i alla fall den saken är klar som har hela familjen inne på skithuset när du skiter .
Jag ger mig fan på att du aldrig har vart i Thailand
Gottland!! Du är sååå goooo!! :D:D
Gottland..? Är du Smålänning..? Kanske från Oskarshamn..??
Gillar dig!!! Gått om krut.. men oftast pyser det bara...

Mycket snack o lite verkstad... :wai:
Sköt om dig..!!!
Åker till Thailand/Nai Yang , ca 3 gånger per år... :xmas_smiley:

Kram!!! PEPSI

Gottland!! Du är sååå goooo!! :D:D
Gottland..? Är du Smålänning..? Kanske från Oskarshamn..??
Gillar dig!!! Gått om krut.. men oftast pyser det bara...

Mycket snack o lite verkstad... :wai:
Sköt om dig..!!!
Åker till Thailand/Nai Yang , ca 3 gånger per år... :xmas_smiley:

Kram!!! PEPSI
Ja jag vet att jag är bra, Nai Yang där har dom rivit allt som finns på beachen nu..

555 Har bott både i norr och söder, att vänner, svärföräldrar etc. skulle komma in på dass när man skiter 5555 knappast varken där uppe eller här nere, aldrig hört någon annan som råkat ut för och kollar man kommentarerna här verkar @Pepsi rätt ensam om den erfarenheten ;) nog din familj som är lite speciell då.

555 Har bott både i norr och söder, att vänner, svärföräldrar etc. skulle komma in på dass när man skiter 5555 knappast varken där uppe eller här nere, aldrig hört någon annan som råkat ut för och kollar man kommentarerna här verkar @Pepsi rätt ensam om den erfarenheten ;) nog din familj som är lite speciell då.
Det verkar vara en jävla papegoja som inte vet ett smack vad han snackar om.

Ja jag vet att jag är bra, Nai Yang där har dom rivit allt som finns på beachen nu..
Ja! Militären har rensat hela stranden.. Innan var det massor av restauranger, affärer mm..
Nu är det helt rensat... Men de har byggt en helt ny gata upp från beachen nu... Med fina barer, restauranger, musikställen mm... Renare och trevligare.. Nu kan man gå på beachen utan att betala...
Men tyvärr har de slutat städa stränderna eftersom hotellen inte får ha solstolar där längre...

Ja! Militären har rensat hela stranden.. Innan var det massor av restauranger, affärer mm..
Nu är det helt rensat... Men de har byggt en helt ny gata upp från beachen nu... Med fina barer, restauranger, musikställen mm... Renare och trevligare.. Nu kan man gå på beachen utan att betala...
Men tyvärr har de slutat städa stränderna eftersom hotellen inte får ha solstolar där längre...
Nu kan man gå på stranden utan att betala säger du! Man betalar inte för att gå på stranden i Thailand

Gottland! Kul om vi förde en dialog privat.. Synd att kvadda denna tråd med vårt skitsnack... :offtopic:

Tror jag gillar dig pga att du kan svara för dig... Och det kan jag med.. :wai::wai::wai:

Nu kan man gå på stranden utan att betala säger du! Man betalar inte för att gå på stranden i Thailand
Jo! Innan har de olika entreprenörerna som hyr ut solstolar mutat in sina strand partier.. Ville du ligga där kom de och ville ha betalt.. Typ 300 bath för "deras" strand remsa per dag... Nu är det slut med det...
Meeen de hade ingen rätt att ta betalt.. Nai Yang är ett natur reservat för alla, Oavsett om du är farang eller thai..
Såååå militären har rensat bort alla dessa som tjänar pengar på "sin" strandremsa.. Tom de stora 5 stjärniga hotellen fick lämna beachen.. Indigo Pearl har nu byggt en egen stor "strand" inne på resorten med solstolar, parasoller, egen bar mm och utsikt över havet... 30 meter så går man och badar i havet...
Men de skiter i att städa stranden längre... Eftersom myndigheterna fockat dem...

Jo! Innan har de olika entreprenörerna som hyr ut solstolar mutat in sina strand partier.. Ville du ligga där kom de och ville ha betalt.. Typ 300 bath för "deras" strand remsa per dag... Nu är det slut med det...
Meeen de hade ingen rätt att ta betalt.. Nai Yang är ett natur reservat för alla, Oavsett om du är farang eller thai..
Såååå militären har rensat bort alla dessa som tjänar pengar på "sin" strandremsa.. Tom de stora 5 stjärniga hotellen fick lämna beachen.. Indigo Pearl har nu byggt en egen stor "strand" inne på resorten med solstolar, parasoller, egen bar mm och utsikt över havet... 30 meter så går man och badar i havet...
Men de skiter i att städa stranden längre... Eftersom myndigheterna fockat dem...
Ja då har du blivit ordentligt blåst, det enda dom har tagit betalt för är solstolarna, inget annat

Ja vad han pepsi skrev är rena rama skitsnacket, för prydare folk än Thailändare finns inte att dom skulle komma in i duchen och på skithuset när man är där, aldrig i livet det har jag inte vart med om på mina snart 40 år i landet..

Det var inte så många år sedan jag skvalpade vatten på mig på toan och in kommer gummans pappa och går ner på knäna och kissar i huktoaletten.
Detta gör mig alltså mer erfaren Thairäv än Gottland;)

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp