cybersex i distansförhållandet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan,

Jag tycker ni sköter tråden snyggt. :) Men var snäll och undvik grova/anstötliga ord, använd istället "barntillåtna" ord. Men det är väl onödigt att påtala.. Ni är ju proffs ;)

/Gazton

De som inte tycker tråden är intressant eller finner den obehaglig behöver väl inte läsa den.
Hur svårt kan det vara?

"Gazton " sa:
Hejsan,

Jag tycker ni sköter tråden snyggt. :) Men var snäll och undvik grova/anstötliga ord, använd istället "barntillåtna" ord. Men det är väl onödigt att påtala.. Ni är ju proffs ;)

/Gazton
På vad ::)

"insayt " sa:
Nä, du har absolut rätt Salomon, vi skall inte stänga trådar, vi skall inte censurera trådar och vi skall inte förvägra någon att berätta eller förtälja något, i det har du rätt. Förstår att du tycker att jag är polis, har all förståelse för det! Men som du säger att det du håller på och leker med inte har med den Thailändska kulturen är i högsta grad felaktig, det har absolut med att göra med den thailändska kulturen.

Min fråga är fortfarande, varför tror du att ditt cybersex är intressant för oss alla andra i detta forum, det har du inte svarat på ännu?

Sen har jag en fråga till, hur respekterar du de thailändska folket?

Sen är det så att många kulturer är det inte kutym att prata i dessa termer och kanske ibland att man borde tänka en gång mer innan man skriver.

Med det inte sagt att man inte får skriva vad man vill, jag har full förståelse för dig och ditt skrivande, men det finns saker i den Thailändska kulturen som kanske man ibland skall respektera, många länder i världen är inte som Sverige, Sverige kan vi tala om hur som helst. Jag tror att i detta forum finns många Thailändare som läser.’

Mvh Peter :wai:

:wai:
Den thailändska kulturen är just nu i omvandling. Det finns f.n 2 läger. Den nya och den gamla. Den nya har uppstått i bangkoksregionen och håller på att sprida sig till övriga delen av Thailand. Även Isaan-provinsen. Där,som på många andra ställen i Thailand så råder inte den gamla kulturens lag på samma vis längre.

Det som inte ännu har ändrats är synen på föräldrarna och en stor del av förklaring till det är att dom har inget pensionssystem att förlita sig till. Så omsorgen och tacksamheten till föräldrarna finns kvar. Däremot så håller inte din bild Peter på deras allmänna syn/kultur på livet och värderingar på samma sätt längre. Öppenheten börjar numera att ändras. Så min tråd är på intet sätt kränkande emot det thailändska folket och deras kultur. Det är ett samhälle i utveckling mot det västerländska samhället. På gott och ont!

Angående din fråga om att varför min tråd skulle intressera andra är svaret än en gång: -Är Du inte intresserad,låt bli och läs!
Du anklagar mig för att ¨leka¨. Jag/Vi leker INTE! Vi tar vara på dom alternativ som finns tillbuds. Min flickvän är en modern thailändska. Dom finns! Försök inte mena på att jag besudlar den thailändska kulturen.

Jag bor i Thailand halva året för att jag älskar och respekterar det thailändska folket deras mat (-Gott Legolas!) och kultur. Min älskade flickvän med familj,som jag högaktar och respekterar bor i just Thailand. Svar på fråga nr.2.

Jag är väldigt faschinerad över den thailändska kulturen och dess seder,jag vill att den skall finnas kvar,för det är ju en del av Thailand,naturligtvis. Anser dock att det är bra att en modernisering av synen på livet och samhället är gott för Thailand. Deras folk och utvecklingen emot väst är viktig. Bara en sån sak som att dom har insett att engelska är bra att behärska. Om än f.n på låg nivå,men dock! Jag hyser ingen som helst förakt eller nedlåtenhet emot Thailand och dess folk! Notera det! Om några år så bor jag där permanent. Jag skulle inte välja Thailand som mitt nya hemland om jag inte respekterade deras kultur och seder.

Jag hoppas att jag har rätat ut alla frågetecken med detta inlägg,eller?

:wai:
Salmon

"Kycklingen " sa:
Jag håller med dig till 100 % här insayt.
Har jag en partner som jag älskar så är våran stund ihop vårat och inte för allmänheten.
Däremot är det en sak om man tycker det är kul att berätta om sitt intima privatliv om man är/var i tonåren.
Men som vuxen.... Nää. Tyder på noll respekt för sin partner.

Måste instämma i ovanstående, det är en privatsak. Personligen avskyr jag att prata om sex med någon jag tycker mycket om, det känns som man "smutsar" ner och bara förstör det man har ihop.

"legolas " sa:
Skrev du lite fel där eller menade du verkligen att du inte gillar att prata sex med den du tycker om????? Konstigt i så fall.....

Eller menade du att du inte gillar att prata om ditt sexliv med någon utomstående?? I så fall förstår jag dig mer....

Sex är en privatsak, i normalfallet något mellan två personer. Med ex Pin pratar jag aldrig om sex, det kan ha hänt någon enstaka gång, men något tar emot inom mig att prata över mobiltelefon om ämnet, hon har sagt vid något tillfälle, "jag vill att vi ska sova tillsammans...". Det räcker, vill inte gå in på detaljer,jag tror det är ett tecken på respekt poch att man uppskattar den andra människan/kvinnan från hjärtat mer än från underlivet. Men som sagt det är en privatsak....Sedan ren porr som finns mycket på internet, kan det hända att jag tittar på ibland, det är kanske litet ett annat område....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp