Bantningskaffe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

ano

Gäst
Slimming coffe. En bluff-produkt som finns i flera sorter och riktar sig till Thailändska kvinnor. Kanske finns här i västerlandet också, men jag själv har inte sett det förut. Antar att det i teorin är möjligt att det finns något i det som kan öka ämnesomsättningen en smula, men knappast tillräckligt för att ha någon större effekt.

I vilket fall som helst kan det inte kompensera en Budapeststubbe som flickvännen tycks tro. ;D
Klagar på att hon gått upp i vikt sedan hon kom till Sverige, men ser inte riktigt sambandet mellan det som hamnar i magen och vad vågen förtäljer. Lite kaffe kan nog inte råda bot på detta... Själv har jag under samma period gått ner i vikt, utan hjälp av något magiskt kaffe. :)

Någon annan som stött på detta kaffe-blask?

Finns i en del välsorterade asiatiska butiker finn som renande mm mm nej bättre me en kall öl o en stor whiskey tror ja :D

Det kaffet som du skriver om har dom lagt i något som heter "carnitin".
Men jag har för mig att det är en obetydligt mängd av det så tror (vet) att det inte hjälper för ren bantning.
Jag har själv köpt med mig ett antal förpackningar hem efter mina resor i LOS.
Jag går på det varje gång. :-[

"glimten66 " sa:
Finns i en del välsorterade asiatiska butiker finn som renande mm mm nej bättre me en kall öl o en stor whiskey tror ja :D

Jag har sett förpackningar med "fitness" te i Asiatiska butiker här.
Dricker man en sån kopp te på kvällen så kan man inte ge sig ut på förmiddagen dagen efter. Det gäller att ha tillgång till toaletten då. :)

"Kycklingen " sa:
Jag har sett förpackningar med "fitness" te i Asiatiska butiker här.
Dricker man en sån kopp te på kvällen så kan man inte ge sig ut på förmiddagen dagen efter. Det gäller att ha tillgång till toaletten då. :)

Gäller att tömma magen först har jag fattat det som, min fru tar det 2-3 ggr/ vecka och vågen går ner ::) ::) ::) men volymen är kvar :P :P :P på sikt bör det nog råda bot på lite för vattendrivande är det

"ledarn " sa:
Frugan kör med ett te som innehåller Sennablad som har en laxerande funktion. Så visst tusan får du sitta på muggen och går ner i vikt. Men vet inte om det är varande viktnedgång ?
Men för stunden känner hon sig nyttig och duktig ;D ;D

Har hon missförstått det där teet? Det står att det är sliming - inte slimming... ;)
Därav det "slemmiga" resultatet på muggen kanske ;D ;D

"legolas " sa:
I min näsa så luktar det VÄLDIGT unikt, och då är jag jääkligt snäll i mitt omdöme. Det luktar en blandning av rutten trädstam, sågspån och flänsost.... milt sagt så luktar det skitäckligt!!!!

priset är här och nu 440 baht ut för bagen på fotot, den bagen innehåller 40 småpaket om vardera 20 gr. som motsvarar 1 kopp kaffe per påse. Notera också att det handlar om en komplett påse med även gräddsurrogat med i leken.

Bra medicin ska ju smaka illa, och med tanke på din luktbeskrivning så verkar det ju vara nåt i hästväg!
Här i stan kostar ett paket om 10 koppar 45 SEK. Men jag vet inte om det är samma, trots att båda heter Coffee Plus och innehåller ginseng. Denna tillverkas av företaget Naturegift.

En liten fundering bara så här på kvällskvisten.
Vore det inte bättre att dricka vanligt svart kaffe och ta ginseng vid sidan om.

Svart kaffe innehåller endast 2-4 kcal per 100 ml och är ju vätskedrivande (så att man tappar kilo på vågen ;D ).

Och om man inte är van med att dricka sitt kaffe svart så smakar det säkert illa nog för att vara bra medicin.. ;D ;D

Tror i och för sig inte att detta bli billigare men då vet man åtminstone vad man får i sig.

//Peo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp