Anställningsintyg/anställningsbevis för UT?

SnöSol

Medlem
Hittar inte något anställningsbevis och vet inte om jag kan få personalavdelningen att få fram ett intyg på en dag. Räcker det med kontrolluppgift från arbetsgivare och tre senaste månadernas lönespecar tills vidare?
Vill helst få iväg allt så fort som möjligt till migrationsverket då jag förlorade nästan halva svarstiden i postgången från dem till mig och är lite orolig för att postnord ska vara lika långsamma på vägen tillbaks.

Vad frågar dom efter? anställningsbevis? då det nog det dom vill ha, annars så får Du väl prova om något annat duger...

Går det inte att göra med datorn, E mail, skanna papper och till handläggaren. Så gjorde jag när det begav sig. Gick förbi 2 av min kompisar, dom var lite irriterande.

Går det inte att göra med datorn, E mail, skanna papper och till handläggaren. Så gjorde jag när det begav sig. Gick förbi 2 av min kompisar, dom var lite irriterande.
Jag har inte fått någon epostadress att maila till. Bara en boxadress till migrationsverket i Umeå (Tillståndsenheten i Umeå Skanning) att skicka vanlig post till. De vill ha "anställningsbevis där lön, anställningsperiod och/eller anställningsform framgår."

Tillbaka
Topp