Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har det varit 5 siffror, jag fick mitt ändra från 4 till 6 siffror eller är det skillnad på kredit och atm kort?Kan fungera, jag kan ta ut med mitt BKK kort i Sverige, de gamla hade 5 siffror, de nya 6 siffror, så osäkert men bara att pröva så vet du sen
Stämmer, jag har felHar det varit 5 siffror, jag fick mitt ändra från 4 till 6 siffror eller är det skillnad på kredit och atm kort?
4 var det och nu 6, helt korrektHej
Före pandemin kom det mängder av Kinesiska turister till Fjällbacka (5-10 bussar per dag) och dom kunde då inte ta ut pengar eller betala med sina kort i butiker och restauranger p.g.a att dessa hade fler siffror i sin pin-kod.
Om detta är löst numera vet jag dock inte.
Mvh isan lover
Hej
Någon som vet om ett Thailänskt kreditkort med 5 siffrig pinkod går att använda i Sverige, att betala ta ut i bankomat osv?
Tror det var förra sommaren det var ett reportage på TV om kineserna i sina bussar som mellanlandade i Fjällbacka på väg till Norge. Ortsborna var inte så förtjusta eftersom dom inte handlade något men helt oblygt trampade in i folks trädgårdar, ockuperade trädgårdsmöblerna och intog sin medhavda matsäck.
Nu funkar 6 siffror men i början så funkade det inte att slå in 6 siffrig kod på svensk bankomat.Hade inte ett dugg med antal siffror att göra. Utan snarare att alla hade UnionPay eller någon annan kinesisk bank som inte stöds förutom i Kina.
Jag har då inga problem att använda mitt thaikort (med 6 siffror) i Sverige.
Sluta gissa så mycket, blir mest skit från dig då.
HejHade inte ett dugg med antal siffror att göra. Utan snarare att alla hade UnionPay eller någon annan kinesisk bank som inte stöds förutom i Kina.
Jag har då inga problem att använda mitt thaikort (med 6 siffror) i Sverige.
Sluta gissa så mycket, blir mest skit från dig då.
Ser att jag skrev fel 6 siffrig är pinkoden.Hej
Någon som vet om ett Thailänskt kreditkort med 5 siffrig pinkod går att använda i Sverige, att betala ta ut i bankomat osv?
Samma när jag var i Kina man fick inte ut en spänn på mina kort. Tror kinas system och andra länders inte är kompatiblaHej
Före pandemin kom det mängder av Kinesiska turister till Fjällbacka (5-10 bussar per dag) och dom kunde då inte ta ut pengar eller betala med sina kort i butiker och restauranger p.g.a att dessa hade fler siffror i sin pin-kod.
Om detta är löst numera vet jag dock inte.
Mvh isan lover
Du trycker bara in de siffror som krävs och validera. Funkar överallt.Ser att jag skrev fel 6 siffrig är pinkoden.
Det var samma med dom Thailändska 6 siffriga i början.Samma när jag var i Kina man fick inte ut en spänn på mina kort. Tror kinas system och andra länders inte är kompatibla
Har inte varit något problem i Kina med svenska kort efter 2012.Samma när jag var i Kina man fick inte ut en spänn på mina kort. Tror kinas system och andra länders inte är kompatibla
Jag var nog där 2010 GuangzhouHar inte varit något problem i Kina med svenska kort efter 2012.
MasterCard och Visa.
Ta ut pengar, betala hotell.
Det har hänt mycket på 12 år.Jag var nog där 2010 Guangzhou